اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری کرمان خبر داد

فعالیت 237 قاضی در دادگستری استان کرمان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: در حال حاضر 237 قاضی در دادگستری استان کرمان مشغول به فعالیت هستند.

فعالیت 237 قاضی در دادگستری استان کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حمید خالقی ظهر امروز در جلسه شورای اداری فوق‌العاده در کوهبنان به مناسبت هفته قوه قضائیه با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و تبریک اعیاد شعبانیه و خلق حماسه سیاسی مردم در 24 خردادماه گفت: در حال حاضر 237 قاضی در دادگستری استان کرمان مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: 45 نفر از قضات استان کرمان در سال گذشته جذب دستگاه قضائی شده‌اند در حالی که 190 شعبه دادگاه در جای‌جای استان پهناور کرمان به صورت کاملاً مستقل به شکایات و درخواست‌های مردمی رسیدگی می‌کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان ادامه داد: طی سال گذشته 325 هزار و 400 پرونده به دستگاه قضائی و حدود 147 هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف استان کرمان وارد شده‌اند که در مجموع بیش از 500 هزار پرونده به دستگاه قضائی وارد شده است که نسبت به سال قبل آن 22 درصد افزایش داشته است.

خالقی تصریح کرد: با توجه به جمعیت سه میلیونی استان کرمان و آمار پرونده‌های وارده به دستگاه قضائی این استان تقریباً یک سوم جمعیت استان درگیر پرونده‌ها هستند که به ازای هر پرونده دو نفر درگیر می‌شوند که این پرونده‌ها بیشتر جنبه کیفری و حقوقی دارند و به‌طور میانگین هر قاضی در سال به بیش از دو هزار پرونده رسیدگی می‌کند.

وی با اشاره به آمار جمعیت زندانی گفت: به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت، 290 نفر زندانی داریم که این آمار در کرمان به 442 نفر رسیده که البته وجود اتباع بیگانه و قرار گرفتن استان کرمان در معرض ترانزیت مواد مخدر سبب آمار بالای زندانیان در کرمان شده است.

این مسئول قضائی با اشاره به مسئله ازدواج و اهمیت آن در اسلام افزود: در استان کرمان به ازای هر 9 ازدواج یک ازدواج منجر به طلاق شده است بنابراین تعامل و همکاری مسئولان اداره‌ها، نهادهای دولتی و مردم را می‌طلبد تا در کاهش آسیب‌ها و جلوگیری از آن‌ها گام‌های اساسی برداشته شود.

خالقی تصریح کرد: آمار محدود ورودی پرونده به دادگستری کوهبنان و بی‌حاشیه بودن این شهرستان از مهمترین ویژگی‌ها و حسن‌های شمالی‌ترین نقطه استان کرمان است و کوهبنان وضعیت بسیار مطلوبی در حوزه قضائی استان کرمان دارد.

وی عدم آشنایی خانواده‌ها با مسائل حقوقی و کم‌رنگ شدن مسائل اخلاقی در خانواده‌ها را از جمله عوامل افزایش پرونده‌های وارده به دستگاه قضائی ذکر کرد و گفت: در این راستا نقش ماهواره‌ها و موبایل بسیار پررنگ است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان ادامه داد: بیشترین پرونده‌های حقوقی را پرونده‌های خانواده و بیشترین پرونده‌های کیفری را سرقت تشکیل می‌دهند.

معاون فرماندار کوهبنان نیز در این جلسه با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم دکتر بهشتی و 72 نفر از یارانش گفت: خون پاک شهیدان همیشه سرافراز سبب حفظ اسلام و انقلاب اسلامی و در نهایت بیداری اسلامی در کشورهای مختلف جهان شد.

رمضان ایزدی با اشاره به نامگذاری سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی گفت: حضور گسترده و پرشور مردم ایران اسلامی برگ زرین دیگری بر افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی در تاریخ افزود و موجب عقب‌نشینی دشمنان قسم‌خورده این مرز و بوم شد که از ماه‌ها پیش بر طبل عدم حضور مردم می‌نواختند.

حسن سلطانی‌نژاد دادستان عمومی و انقلاب کوهبنان هم در این نشست گزارشی از برنامه‌های قابل اجرا در دادگستری این شهرستان در هفته قوه قضائیه را بیان کرد و افزود: تعامل و همکاری بین مسئولان شهرستان کوهبنان سبب ایجاد فضای دوستی و در نهایت فراهم شدن شرایط امنیت و آرامش بالا در شمالی‌ترین نقطه استان کرمان شده است.

به گزارش فارس، جلسه شورای اداری فوق‌العاده کوهبنان همزمان با هفته قوه قضائیه با حضور معاونان دادگستری استان کرمان، دادستان کوهبنان، معاون فرماندار، اعضای شورای تأمین و اعضای شورای اداری کوهبنان و کارکنان دادگستری کوهبنان در محل سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

انتهای پیام/80012/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول