اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از شانزدهمین جشنواره پیوند آسمانی

از کمک 15 میلیون تومانی یک خیر به زوج‌های جوان تا ‌شناسایی معیارهای اسلامی در ازدواج

‌شانزدهمین جشنواره «پیوند آسمانی» در مرکز استان گلستان با حضور معلم اخلاق حجت‌الاسلام محمدکاظم راشد یزدی برگزار شد.

از کمک 15 میلیون تومانی یک خیر به زوج‌های جوان تا ‌شناسایی معیارهای اسلامی در ازدواج

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، فرهاد بابایی ظهر امروز در شانزدهمین جشنواره پیوند آسمانی در گرگان ضمن تبریک ولادت حضرت علی‎اکبر (ع) و روز جوان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف ازدواج، رسیدن زن و مرد برای رسیدن به کمال معنوی است.

وی تسهیل ازدواج جوانان را اولویتی مهم خواند و تصریح کرد: به دلیل اینکه ازدواج، سنت پیغمبر (ص) است تصمیم گرفتم تا از طریق جشنواره‎های ازدواج آسان این سنت حسنه را ترویج دهم.

این خیّر گلستانی تاکنون با برگزاری 16 دوره جشنواره پیوند آسمانی زمینه زندگی مشترک 220 زوج سادات در گلستان را فراهم کرده است.

اهدا جهیزیه برای زوج‎های جوان شرکت‎کننده در جشنواره‎های پیوند آسمانی

بابایی از اهدا جهیزیه برای زوج‎های جوان شرکت‎کننده در جشنواره‎های پیوند آسمانی خبر داد و افزود: باید تلاش شود تا متولیان فرهنگی، خانواده‎ها و جوانان به سبک زندگی اسلامی روی آورند و هدف از اجرای چنین جشنواره‎‎هایی برای ترویج زندگی آسان است.

وی در خصوص هزینه‎های ازدواج هر یک از زوجین شرکت‎کننده در این جشنواره گفت: برای هر زوج حدود 15 میلیون تومان هزینه شده است و قرار است این جوانان ماه عسل خود را به مشهد مقدس بروند.

هزینه پذیرایی و جهیزیه زوجین را متقبل شدم

این خیّر گلستانی خاطرنشان کرد: هزینه پذیرایی و جهیزیه زوجین را متقبل شدم و کار اجرایی و دعوت سخنران آن با مسئولیت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان انجام گرفت.

گفتنی است شانزدهمین جشنواره «پیوند آسمانی» در مرکز استان با حضور معلم اخلاق حجت‎الاسلام محمدکاظم راشد یزدی برگزار شد.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و خلق حماسه سیاسی و پیروزی غرورآفرین تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی برزیل اظهار داشت: به مناسبت روز ولادت حضرت علی‎اکبر (ع)، 12 زوج از سلاسه سادات، پیوند مشترک‎شان را در گلستان جشن گرفتند.

حجت‎الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد در خصوص اهداف برگزاری جشنواره «پیوند آسمانی» تصریح کرد: این مراسم با هدف ترویج سنت حسنه ازدواج آسان و با اولویت معیارهای اسلامی برگزار شد.

شناسایی معیارهای اسلامی در ازدواج راهگشای مشکلات جامعه است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان به سختگیری‎های خانواده‎ها در امر ازدواج اشاره و خاطرنشان کرد: در جامعه کنونی با توجه به اینکه سختگیری در امر ازدواج افزایش یافته است شاهد افزایش سن ازدواج در جوانان هستیم و این مسائل باعث شده تا مشکلاتی اعم از فحشا و منکرات در جامعه به وجود آید.

رئوف سیدنژاد؛ افزایش آمار طلاق در جامعه را ناشی از تجملات در ازدواج عنوان کرد و افزود: ازدواج باید با شناسایی معیارهای اسلامی صورت پذیرد که ترویج ازدواج‎های ساده با الگوگیری از زندگی اهل‎بیت (ع) می‎تواند راهگشای بسیاری از مشکلات جامعه امروز باشد.

وی با بیان اینکه افتتاح زائرسرای میقات‎الرضا (ع) در گلستان با حضور حجت‎الاسلام محمدکاظم راشد یزدی انجام ‎شد، ابراز داشت: ایجاد سوئیت در امامزادگان محمدبن‎جعفرصادق (ع) و محمدبن‎زید (ع) آزادشهر معروف به «آق‎امام» روز جمعه 31 خرداد سال‎جاری آماده بهره‎برداری است.

افتتاح و بهره‎برداری از 30 سوئیت در امامزاده محمدبن‎زید (ع) آزادشهر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از تلاش‎های هیئت امنای امامزادگان محمدبن‎جعفرصادق (ع) و محمدبن‎زید (ع) شهرستان آزادشهر در راستای آماده‎سازی سوئیت‎ها قدردانی کرد و بیان داشت: بهره‎برداری 30 سوئیت این شهرستان نزدیک به 300 میلیون تومان هزینه در برداشته است.

رئوف سیدنژاد خاطرنشان کرد: ایجاد زائرسرا برای سه امامزاده در گلستان پیش‎بینی شد که متاسفانه در دو امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان و امامزاده یحیی‎بن زید (ع) شهرستان گنبدکاووس اقدامی صورت نگرفته است.

وی عدم اجرای زائرسرا در گرگان را در همکاری نامناسب نهادهای دولتی دانست و بیان داشت: عدم پیشرفت فیزیکی در زائرسرای گنبدکاووس نیز به خاطر عدم اعتبارات بوده است.

طرح میقات‎الرضا (ع) به دلیل عدم تزریق اعتبارات دولتی ناتمام مانده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان یادآور شد: استارت طرح میقات‎الرضا (ع) سال گذشته در گلستان کلید‎ خورد اما با توجه به تحریم‎هایی که کشور با آن مواجه بود اعتبارات دولتی تزریق نشد و اتمام این پروژه‎ها را با مشکلاتی همراه کرد.

شانزدهمین جشنواره پیوند آسمانی به همت شرکت بازرگانی الوان و با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی شهرستان گرگان و استانداری گلستان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

انتهای پیام/83001/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول