اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:

تشریفات و تجملات مانع ازدواج می‎شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: گرچه جامعه بشری روز به روز در حال پیشرفت و ترقی است اما متاسفانه تشریفات و تجملات دست‎ و پاگیر باعث شده تا ازدواج جوانان با تاخیر مواجه شود.

تشریفات و تجملات مانع ازدواج می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام سیدمحمدجواد رئوف‎سیدنژاد ظهر امروز در شانزدهمین جشنواره پیوند آسمانی در گرگان ضمن تبریک ولادت حضرت علی‎اکبر (ع) و روز جوان اظهار داشت: ازدواج یک قانون زیبای الهی است که در تمام ادیان الهی به ویژه اسلام مورد تاکید فراوان قرار گرفته است اما در کنار آن به برگزاری ساده و آسان ازدواج نیز سفارش شده است.

وی با بیان اینکه آمارها افزایش سن ازدواج در جامعه را نشان می‎دهد، متذکر شد: سختگیری‎های بی‎مورد سبب تاخیر در امر ازدواج در بین مومنان و مسلمانان شده است.

ساده‌زیستی در امر ازدواج باید در جوانان ترویج شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان در خصوص اهداف شانزدهمین جشنواره پیوند آسمانی بیان داشت: این جشنواره برگرفته از پیوند آسمانی امیرالمومنین علی (ع) و بی‎بی دو عالم فاطمه زهرا (س) است که به همت یکی از شرکت‌های بازرگانی، فرهاد بابایی خیّر گلستانی و تعدادی از نهادهای استان برگزار شد.

رئوف‎سیدنژاد؛ ساده‎زیستی را از مهمترین اهداف این جشنواره برشمرد و اذعان کرد: ساده‌زیستی در امر ازدواج باید در جوانان ترویج شود.

وی خاطرنشان کرد: انسان‎هایی که در ازدواج، ترس از هزینه و مخارج آن ندارند و توکل آنها فقط بر خداست، یقیناً خداوند نیز آنها را از فضل خویش، بی‎نیاز می‎کند.

ریشه بسیاری از ناهنجاری‎های اجتماعی به واسطه تاخیر در ازدواج است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: جوانان باید همواره زندگی اهل بیت (ع) را سرلوحه خویش قرار دهند همچنین در اطاعت از بندگی خداوند بر یکدیگر پیشی بگیرند.

رئوف‎سیدنژاد با بیان اینکه ازدواج یکی از اساسی‎ترین مراحل زندگی انسان به شمار می‎رود، گفت: ریشه بسیاری از ناهنجاری‎های اجتماعی به واسطه تاخیر در ازدواج اتفاق می‎افتد که باید این معضل در جامعه اسلامی کمرنگ شود.

انتهای پیام/83001/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول