اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول جمعیت همیاران سلامت روان آذربایجان غربی:

جوانان برای ازدواج از الگوهای بیگانه پیروی می‌کنند

مسئول جمعیت همیاران سلامت روان آذربایجان غربی گفت: ما شاهد این موضوع هستیم که جوانان ایران اسلامی برای ازدواج کردن از الگوهای بیگانه پیروی می‌کنند.

جوانان برای ازدواج از الگوهای بیگانه پیروی می‌کنند

محمدرضا رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این موضوع مایه تاسف است که شاهد هستیم سیستم ازدواج کشور ما خارجی شده است زیرا جوانان هنرپیشه‌هایی را که در فیلم‌های بیگانگان می‌بینند برای خود الگو قرار دادند و فقط بر مبنای آرایش مو، وضع ظاهری شخصیت‌های کاذب سینمای خارجی شریک زندگی خود را انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه معیارهای اساسی و فاکتورهای مناسب برای انتخاب همسر کنار گذاشته شده است، افزود: ما در کشوری اسلامی و الهام گرفته از منش و سیره اولیای الهی زندگی می‌کنیم به طوری که در هر زمینه الگو و سرمشق داریم ولی الگوهای واقعی را از ما گرفته‌اند و به جای آنها شخصیت‌های فانتزی و تصنعی را ارائه کرده‌اند.

وی به آمار تکان دهنده واقعه طلاق در کشورمان اشاره کرد و بیان داشت: مقام معظم رهبری در مورد اهمیت حفظ بنیان خانواده، تشکیل زندگی منسجم رهنمودهایی داشته‌اند و در زمینه واقعه طلاق نیز هشدارهایی داده‌اند لیکن باید پیرامون فرمایشات ایشان بیش از گذشته تامل و تحقیق صورت گیرد تا جوانان در زندگی مشترک خود با شکست روبه‌رو نشوند.

مسئول جمعیت همیاران سلامت روان آذربایجان غربی یکی از اساسی‌ترین مسائلی که به طلاق دامن می‌زند استعمال مواد مخدر توسط جوانان دانست و اظهار داشت: عواقب و آثار شوم استفاده از مواد مخدر فقط به خود جوانان و خانواده‌های آنها ختم نمی‌شود بلکه نتایج مخرب آن در سطح جامعه پخش شده و خانواده‌های زیادی را به سمت و سوی از هم پاشیدگی و نابودی سوق می‌دهد.

رضایی خاطرنشان کرد: سرچشمه استفاده از مواد مخدر در مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نهفته است به طوری که به همین ترتیب نیز در جامعه عواقبی را در جامعه به بار آورده و خانواده‌‌های زیادی را در آستانه فروپاشی قرار می‌دهد از این رو اقشار مختلف مردم، مسئولان و رسانه‌ها باید برای ریشه کن شدن این معضل گام بردارند و در این زمینه هر آنچه در توان دارند به کار گیرند.

انتهای پیام/61002/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول