اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌حجت‎الاسلام ‌راشد‌یزدی ‌در ‌جشنواره پیوند آسمانی‌:

مهریه‌ سنگین سنت حسنه ازدواج را به تاخیر می‎اندازد / ‌ازدواج ترکیب است نه مخلوط

استاد حوزه علمیه خراسان رضوی‌ افزایش سن ازدواج جوانان را زنگ خطری جدی دانست و گفت: مهریه‎های سنگین در اسلام منع شده است، چراکه مهریه یک کادو‌ست و برای احترام به زن داده می‎شود‌.

مهریه‌ سنگین سنت حسنه ازدواج را به تاخیر می‎اندازد / ‌ازدواج ترکیب است نه مخلوط

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام محمدکاظم راشد‌یزدی ظهر امروز در شانزدهمین جشنواره پیوند آسمانی در گرگان ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت علی‎اکبر (ع) و روز جوان اظهار داشت: تاخیر در امر ازدواج سبب تزلزل در عفاف و به هم ریختگی عصمت جوانان می‎شود لذا باید ازدواج را سهل گرفت و در این زمینه سختگیری نکرد.

وی با بیان اینکه ازدواج شورانگیزترین حالت زندگی است، تصریح کرد: عادات و رسوم خلاف شرع و عقل سبب تاخیر در ازدواج جوانان می‎شود که باید از آن پرهیز کرد.

مهریه‎های سنگین عامل ترس و وحشت جوانان شده است

استاد حوزه علمیه خراسان رضوی با بیان اینکه مهریه‎های سنگین در اسلام منع شده است، متذکر شد: مهریه یک کادو است و برای احترام به زن داده می‎شود اما همین کادو امروزه به عامل ترس و وحشت جوانان تبدیل شده و سنت حسنه ازدواج را به تاخیر می‎اندازد.

راشد یزدی با تاکید بر اینکه عشق در زندگی لازم است اما کافی نیست، افزود: در ازدواج باید اندیشیدن دینی، فرهنگی، خانوادگی و سن زوجین متناسب با یکدیگر باشد، باید این باور به وجود آید که ازدواج ترکیب است نه مخلوط؛ اما بسیاری از خانواده‎ها هنوز این موضوع را به درستی درک نکرده‎اند.

وی بیان داشت: بیشترین مشکلاتی که در زندگی افراد به وجود می آید عمدتاً به دست خودشان رقم خورده است لذا برگزاری چنین جشنواره‎هایی باید تلنگری برای تسهیل ازدواج آسان را فراهم کند.

زندگی منهای شادی و نشاط، مساوی با مرگ تدریجی است

استاد حوزه علمیه خراسان رضوی با اشاره به اینکه ازدواج یک امر طبیعی و جزو قوانین عالم طبیعت است، اذعان کرد: سایه قانون زوجیت در همه جا گسترانیده شده است و گیاهان، انسان‎ها و سایر موجودات زنده نیز از این قانون مستثنی نیستند.

راشد‌یزدی با تاکید بر اینکه زندگی از ابتدا تا انتها بر پایه شادی و نشاط بنیان نهاده شده است، متذکر شد: زندگی منهای شادی و نشاط، مساوی با مرگ تدریجی است.

وی با بیان اینکه مومنان باید همواره مردم را در شادی خود شریک کنند، افزود: غم و اندوه یک مومن باید در درون خودش محصور شود.

شادی و نشاط باید در تمام شئون زندگی بشر حاکم شود

استاد حوزه علمیه خراسان رضوی یادآور شد: حزن در زندگی باعث ذوب جسم انسان می‎شود لذا باید این نکته را همواره در نظر داشت که جان، محل اندوه نیست که غم در آن لانه گزیند.

راشد یزدی مذهب شیعه را بهترین نوع زندگی دانست و گفت: مذهب شیعه همانند نورافکنی است که برای امید زندگی بهتر تا ظهور منجی لحظه‌شماری می‎کند.

وی تاکید کرد: شادی و نشاط باید در تمام شئون زندگی بشر حاکم شود البته منظور شادی‎های زشت و حرکات خلاف دینی نیست، شادی باید مذهبی و در چارچوب دین اسلام باشد.

ازدواج مملو از شادی و مقدمه‎ای برای شادی‎های دیگر است

استاد حوزه علمیه خراسان رضوی با بیان اینکه ازدواج مملو از شادی و مقدمه‎ای برای شادی‎های دیگر است، اذعان کرد: روند تاخیر در ازدواج که اکنون در جامعه اسلامی حاکم است بسیار نگران‎کننده بوده که باید برای این موضوع فکری اندیشیده شود.

انتهای پیام/83001/ش‌40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول