اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری کرمان:

80 درصد ازدواج‌های اینترنتی منجر به طلاق می‌شود / ضرورت راه‌اندازی وزارت خانواده

معاون توسعه قضایی دادگستری استان کرمان گفت: 80 درصد ازدواج‌هایی که از آشنایی اینترنتی و یا آشنایی در کلاس درس شکل می‌گیرد به طلاق منجر می‌شود.

80 درصد ازدواج‌های اینترنتی منجر به طلاق می‌شود / ضرورت راه‌اندازی وزارت خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدصادق شجاعی صبح امروز در دیدار با مجمع نمایندگان استان کرمان اظهار داشت: مسائل دعاوی خانواده یکی از مهمترین علت‌های تشکیل پرونده‌ در دستگاه قضا است.

وی ابراز داشت: دعاوی خانواده طی شش سال گذشته در دادگستری کل کشور همواره رتبه‌های اول را به خود اختصاص داده است، اما هیچ توجهی به این موضوع حتی در زمینه جزئی‌ترین کار مانند اختصاص مشاور نشده است.

معاون توسعه قضایی دادگستری استان کرمان عنوان کرد: مشاوران باید در دادگاه حضور یابند و یا اداره‌ای به این کار اختصاص داده شود، زیرا مسائل خانواده مهم‌تر از بسیاری از مسائلی مانند ورزش است که برای آنها وزارتخانه هم راه‌اندازی شده است.

شجاعی با بیان اینکه بیشتر پرونده‌ها ناشی از اختلافات خانوادگی است، اظهار داشت: خانواده در حالی بی‌صاحب‌‌ترین بخش است که مهمترین واحد اجتماعی به‌شمار می‌رود و باید مؤسسه‌ای در حد وزارتخانه برای خانواده راه‌اندازی شود.

وی افزود: در 10 سال نخست ازدواج بیشترین طلاق روی می‌دهد و بررسی ازدواج‌های دانشجویی و کمیته امداد باید در دستور کار قرار گیرد.

این مسئول اذعان داشت: بیشتر طلاق‌ها زمانی روی می‌دهد که نقش پدر و مادر در آنها کمتر است و 80 درصد ازدواج‌هایی که از آشنایی اینترنتی و یا آشنایی در کلاس درس شکل می‌گیرد، منجر به طلاق می‌شود.

شجاعی عنوان کرد: آمار کشفیات بالای مواد مخدر در استان کرمان موجب بدنامی کرمان شده است در حالی که کرمان ضعف استان‌های مرزی در این زمینه را می‌پوشاند.

وی بیان داشت: وضعیت اقتصادی، امنیتی و اجتماعی موجب شده که پرونده‌های زیادی وارد دستگاه قضایی شود و همچنین 200 هزار پرونده طی سال گذشته هم در شورای حل اختلاف استان کرمان رسیدگی شده است.

شجاعی با اشاره به اینکه طی سال گذشته حدود یک میلیون و 200 هزار نفر درگیر پرونده‌های قضایی بوده‌اند، افزود: این آمار به این معنی است که بالای 90 درصد جمعیت فعال استان کرمان وارد دستگاه قضا شده‌اند.

انتهای پیام/80019/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول