اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

سالانه بیش از 3 هزار حافظ قرآن در زنجان تربیت می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: سالانه بیش از 3 هزار حافظ قرآنی در استان زنجان تربیت می‌شود.

سالانه بیش از 3 هزار حافظ قرآن در زنجان تربیت می‌شود

حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات اداره کل اوقاف استان زنجان تربیت حافظان قرآنی است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی در کشور تصریح کرد: در این راستا برای سازمان اوقاف و به تبع آن برای اداره کل اوقاف استان زنجان تعیین شده است که زمان ابلاغ اقدامات به منظور اجرای این برنامه در حال انجام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه بر اساس طرح مذکور مقرر شده بیش از 3 هزار حافظ در استان زنجان تربیت شود، اضافه کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته سال گذشته قریب به 4 هزار حافظ قرآنی در استان زنجان تربیت شد.

وی با بیان اینکه تربیت حافظان قرآنی در رده‌های مختلف سنی و در جزء‌های مختلف صورت می‌گیرد، افزود: افرادی که از یک جزء تا 30 جزء را حفظ کرده باشند، حافظ محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه طرح تربیت حافظان در رده‌های مختلف سنی اجرایی می‌شود، ادامه داد: همه افراد در رده‌های سنی مختلف می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

وی در ادامه با مثبت ارزیابی کردن اجرای طرح مذکور گفت: خوشبختانه با اجرای این طرح فرهنگ قرآن و اهل بیت در بین نوجوانان و جوانان ترویج یافته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه طرح تربیت حافظان موجب تشویق بیشتر نوجوانان و جوانان شده است، تصریح کرد: با اجرای این طرح نوجوانانی که قبلاً تعداد جزءهای کمی را حفظ بودند، راغب به حفظ بیشتر قرآن شدند.

وی در ادامه به سایر برنامه‌های قرآنی اجرا شده توسط اداره کل اوقاف استان زنجان اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات قرآنی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که توسط اداره کل اوقاف اجرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه مسابقات قرآنی و همچنین تربیت حافظان قرآن در بقاع متبرکه استان صورت می‌گیرد، اضافه کرد: با اجرای این طرح‌ها در بقاع متبرکه تعداد جوانان بیشتری جذب بقاع متبرکه می‌شوند.

وی با بیان اینکه جذب جوانان برای حضور در بقاع متبرکه راهکار مناسبی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است، افزود: همچنین برگزاری برنامه‌های مختلف موجب افزایش سطح آگاهی جوانان می‌شود.

انتهای پیام/73005/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول