اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان خبر داد

اعزام 1200 مبلغ به 1200 مسجد استان زنجان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان بیش از یک‌هزار و 200 مبلغ به مساجد استان زنجان اعزام می‌شوند.

اعزام 1200 مبلغ به 1200 مسجد استان زنجان

حجت‌الاسلام علی دشتکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی در دورافتاده‌ترین نقاط کشور خدمات فرهنگی خود را ارائه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ادار‌ه‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان برای مناطق محروم پوشش‌های دینی را پیش‌بینی کرده است، خاطرنشان کرد: در مناطق روستایی کمتر برخوردار خدمات بیشتری ارائه می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه طی سال‌های اخیر اقدامات فرهنگی در مناطق محروم استان زنجان رشد و توسعه بالایی داشته است، تصریح کرد: این برنامه‌ها از زیر 60 درصد به 95 درصد رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های مختلفی برای ماه مبارک رمضان توسط اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان برنامه‌ریزی شده است، اضافه کرد: در مجموع یک‌هزار و 200 مبلغ به مساجد مناطق مختلف استان زنجان اعزام می‌شود.

دشتکی با بیان اینکه 55 درصد از مبلغان اعزامی به نقاط مختلف استان زنجان بومی هستند، یادآور شد: با هماهنگی حوزه علمیه قم 45 درصد از آنها نیز غیربومی هستند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ماه مبارک رمضان موضوع‌محور و مسئله‌محور است، ادامه داد: نقاط ضعف و قوت رصد شده و برنامه‌ها بر اساس اولویت‌ها تعیین می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه نخستین اقدام برای اجرای برنامه‌ها تقویت زیرساخت‌ها است، اذعان داشت: طی سال‌های اخیر نسبت به تقویت زیرساخت‌های قرآنی اقدامات بسیار بزرگی در استان زنجان صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر نیم درصد از جامعه استان زنجان را جامعه قرآنی تشکیل می‌دهند، یادآور شد: با هدف‌گذاری‌های صورت گرفته جامعه قرآنی استان به یک درصد خواهد رسید.

حجت‌الاسلام دشتکی با بیان اینکه افزایش تعداد جامعه قرآنی مستلزم فراهم کردن امکانات مختلف از جمله فضا است، تصریح کرد: فرهنگسرای قرآن و عترت با این هدف در استان راه‌اندازی شده است.

*وجود 70 مرکز قرآنی در زنجان

وی با اشاره به اینکه 70 مرکز قرآنی در استان زنجان وجود دارد، افزود: تربیت نیروهای قرآنی از دیگر برنامه‌های مختلف اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/73006/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول