اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری استان زنجان خبر داد

اکران فیلم «مشق» و «بازخوانی یک پرونده مختومه» در زنجان

رئیس حوزه هنری استان زنجان از اکران دو فیلم «مشق» و «بازخوانی یک پرونده مختومه» در استان خبر داد.

اکران فیلم «مشق» و «بازخوانی یک پرونده مختومه» در زنجان

حمید‌رضا اسماعیلی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: فیلم کوتاه «مشق» و مستند «بازخوانی یک پرونده مختومه» به کارگردانی حمید بیگلی، به همراه نقد و بررسی آنها در حوزه هنری استان زنجان اکران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این برنامه با هدف نمایش آثار هنرمندان بومی استان زنجان و در راستای حمایت از آنها برگزار می‏شود، تصریح کرد: دو فیلم مذکور روز چهارم تیر ماه سال‌جاری در این استان اکران می‏شود.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با بیان اینکه فیلم کوتاه «مشق» در سال 77 به کارگردانی حمید بیگلی، فیلمساز زنجانی ساخته شده است، افزود: این فیلم، داستان پسر بچه‎ای را به تصویر می‎کشد که با وجود رخداد زلزله‎ای ویران‌کننده در روستا، می‎خواهد به هر قیمتی مشق شب خود را به دست معلم برساند.

وی با بیان اینکه حسین جعفری تهیه‌کنندگی فیلم «مشق» را به عهده دارد، اظهار داشت: سامان سالور، فیلم‏بردار و محمود یار‌محمدلو تدوینگر فیلم است.

اسماعیلی به مستند «بازخوانی یک پرونده» اشاره کرد و گفت: این مستند پرونده زنی را بررسی می‏کند که ادعا می‎کرد بیمارستان، فرزند وی را به دلیل اینکه هزینه پرداخت درمان را نداشته، نگه‌ داشته است.

وی با اشاره به اینکه این مستند در سال 84 ساخته شده است، افزود: کارگردانی و تصویربرداری این فیلم را حمید بیگلی و تدوین آن را سامان سالور بر عهده داشته است.

وی ادامه داد: جلسه اکران این دو فیلم ساعت 18 روز سه‎شنبه با حضور عوامل آن در محل سالن شهید آوینی حوزه هنری استان زنجان برگزار می‎شود.

گفتنی است، حمید بیگلی متولد سال 52 در زنجان است که مدرک لیسانس کارگردانی از دانشگاه سوره دارد.

وی در عرصه ساخت فیلم کوتاه، سریال و تله فیلم در استان زنجان فعال بوده و ساخت حدود 10 فیلم کوتاه، سه سریال تلویزیونی و دو تله فیلم در کارنامه فعالیت وی ثبت شده است.

بیگلی در حال حاضر ساخت مستند چهار قسمتی سرداران شهید استان زنجان را بر عهده دارد.

«نامه‏های غزاله»، «شهر بیدار»، «اسرار نهان» و «فردا روز دیگری است»، برخی از آثار هنری حمید بیگلی در سال‎های اخیر است.

انتهای پیام/73006/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول