اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان عنوان کرد

فاطمه و ابوالفضل در صدر نامگذاری زنجانی‌ها

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان گفت: ابوالفضل و فاطمه در صدر نامگذاری زنجانی‌ها قرار دارند.

فاطمه و ابوالفضل در صدر نامگذاری زنجانی‌ها

سید موسی متوسلین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با بررسی‌های صورت گرفته جدول فراوانی نام نوزادان زنجانی مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار گرفته شده نام مقدس ابوالفضل برای پسران و نام مقدس فاطمه برای دختران دارای بیشترین طرفدار در استان زنجان است، تصریح کرد: این امر از علاقه وافر زنجانی‌ها به ائمه معصومان (ع) نشات گرفته است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان در ادامه با بیان اینکه در دو ماهه نخست امسال 108 نوزاد پسر به نام مقدس ابوالفضل نامگذاری شده‌اند، افزود: پس از ابوالفضل، امیرعلی با 73 مورد دارای بیشترین طرفدار در زمینه نامگذاری برای پسران است.

وی در ادامه با بیان اینکه امیرمحمد با 73 مورد سومین نام انتخابی زنجانی‌ها در دو ماهه نخست سال‌جاری بوده است، اضافه کرد: همچنین نام‌های امیرحسین با 54 مورد، محمد طاها با 53 مورد، محمد با 49 مورد نامگذاری در رتبه‌های بعدی نامگذاری زنجانی‌ها قرار دارد.

متوسلین نام‌های مهدی با 44 مورد، امیر عباس با 42 مورد، محمد امین با 42 مورد و علیرضا با 40 مورد را نیز از دیگر نامگذاری‌های صورت گرفته در زنجان اعلام کرد و گفت: مشاهده می‌شود 10 نام نخست انتخاب شده در زنجان از اسامی و یا القاب ائمه معصومان (ع) است.

وی در ادامه به نامگذاری‌های صورت گرفته برای نوزادان دختر نیز اشاره داشت و افزود: همچون بررسی‌های قبلی در حال حاضر فاطمه در صدر نامگذاری برای نوزادان دختر قرار دارد.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان با بیان اینکه در دو ماهه نخست امسال 170 نوزاد به نام فاطمه نامگذاری شده‌اند، تصریح کرد: همچنین طی این مدت 127 نوزاد به نام زهرا، 53 نوزاد به نام نازنین‌زهرا و 42 نوزاد به نام یسنا نامگذاری شده‌اند.

وی زینب را نیز از دیگر نام‌های پرطرفدار در زنجان عنوان کرد و گفت: امسال 38 نوزاد به اسم مقدس زینب نامگذاری شده‌اند.

متوسلین نام‌های نرگس برای 35 نوزاد، ریحانه برای 30 نوزاد، ثنا برای 29 نوزاد، هستی برای 23 نوزاد و بهار برای 21 نوزاد را از دیگر نام‌های پرطرفدار در استان زنجان عنوان کرد و گفت: مشاهده می‌شود که در بین نوزادان دختر نیز اغلب نام‌های مذهبی برای کودکان انتخاب شده است.

وی خاطرنشان کرد: انتخاب نام مذهبی برای کودک نشان از اعتقادات راسخ مردم این استان به اهل بیت عصمت و طهارت است.

انتهای پیام/73005/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول