اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

برداشت گندم از مزارع کشاورزی قزوین آغاز شد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برداشت گندم از سطح 161 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان آغاز شده است.

برداشت گندم از مزارع کشاورزی قزوین آغاز شد

حسن جلیلوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با توجه به شرایط نامساعد جوی کاهش نزولات آسمانی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود، طی سال زراعی جاری از این میزان سطح زیر کشت بیش از 220 هزار تن گندم در سطح استان قزوین برداشت شود.

به گفته وی؛ از 161 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم، حدود 95 هزار هکتار گندم دیم و 66 هزار هکتار گندم آبی است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین شهرستان‌های آبیک، بویین زهرا و البرز را مناطق عمده تولید محصول گندم این استان برشمرد و ادامه داد: کار برداشت این محصول در سطح استان قزوین از اواخر خرداد ماه آغاز و تا اواسط مرداد ماه سال جاری ادامه دارد.

جلیلوند به طرح خودکفایی گندم اشاره کرد و گفت: در سال زراعی 92-91 کل اعتبار این طرح بالغ بر 2 میلیارد و 305 میلیون ریال بوده است.

به گفته وی در سال زراعی گذشته 50 نفر کارشناس کشاورزی در قالب اشخاص حقیقی و حقوقی با هدف اجرای پروژه‌های مدیریت جامع مزارع گندم در سطح 18 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین جذب شدند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به تشکیل ستاد برداشت غلات عنوان کرد: با مشارکت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با هدف نظارت بر برداشت و کنترل ضایعات کمباین‌ها، شش نفر کارشناس زراعت به منظور نظارت بر 450 کمباین جذب خواهند شد.

جلیلوند به جذب 100 درصدی کمک‌های بلاعوض فنی و اعتباری اجرای پروژه‌های زراعی محصولات استراتژیک استان قزوین به ارزشی معادل 4 میلیارد و 223 میلیون ریال اشاره کرد و گفت: همچنین تاکنون بالغ بر 50 درصد تسهیلات کمک‌های فنی و اعتباری یارانه‌دار نیز به ارزش 11 میلیارد و 753 میلیون ریال از سوی کشاورزان مربوطه جذب شده است.

به گفته وی؛ برنامه‌ریزی تولید بذرهای گندم و جو مورد نیاز کشاورزان به میزان شش هزار تن انجام شده است و تسهیلات سرمایه در گردش خرید بذر نیز به مبلغ 55 میلیارد ریال به پیمانکاران تولیدکننده بذر استان پرداخت شده است.

انتهای پیام/2667/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول