اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی ایذه خبر داد

برداشت مکانیزه 15 هزار تن گندم آبی در ایذه/ بارندگی‌ها سبب کاهش تولید گندم

رئیس جهادکشاورزی ایذه از برداشت مکانیزه گندم آبی خبر داد و گفت: تاکنون 15 هزار تن گندم آبی برداشت شده است و برداشت مکانیزه محصول در این شهرستان به اتمام رسیده است.

برداشت مکانیزه 15 هزار تن گندم آبی در ایذه/ بارندگی‌ها سبب کاهش تولید گندم

ایرج الماسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه اظهار کرد: کشاورزان این شهرستان در حال برداشت گندم از سطح مزارع خود بوده و تاکنون 15 هزار تن گندم آبی برداشت شده کرده‌اند.

رئیس جهادکشاورزی ایذه در مورد برداشت گندم در ایذه افزود: سطح زیرکشت گندم دیم در این شهرستان 28 هزار و 500 هکتار بوده که برداشت مکانیزه تمام شده و فقط در بحث برداشت سنتی مقداری از برداشت گندم باقی مانده است.

وی با اشاره به این مطلب افزود: 22 هزارهکتار سطح زیر کشت مزارع گندم برداشت شده و 6 هزار هکتار آن دراثر بارندگی‌های بی‌موقع و آب گرفتگی  قابل برداشت نبود.

رئیس جهادکشاورزی ایذه در این باره ادامه داد: سطح به زیر کشت رفته گندم آبی در این شهرستان یک هزار و 650 هکتار است.

وی در بیان عملکرد برداشت گندم ایذه خاطرنشان کرد: عملکرد برداشت این محصول تاکنون 15 هزار تن اعلام شده که 10 تا 15 در صد این محصول برای  خود مصرفی کشاورزان شهرستان است.

الماسی افزود: مجموع برداشت گندم دیم 43 هزارهکتار و آبی یک هزار و 650 هکتار برداشت شده که متوسط عملکرد گندم آبی و دیم در این شهرستان 500 کیلو بوده است.

وی همچنان درباره برداشت جو ایذه تصریح کرد: 22 هزار و500 هکتار برداشت جو در این شهرستان بوده که  یک هزار و 500 هکتار از این مزارع دچار مشکل شده و قابل برداشت نبود.

رئیس جهادکشاورزی ایذه گفت: با توجه به پایان برداشت جو در این شهرستان عملکرد این محصول 8 هزار و 500 تن بوده که عمدتا 80 تا 90 درصد برای خود کشاورز است که برای مصرف دام‌هایشان استفاده می‌کنند.

وی در بیان سطح زیر کشت کلزا ایذه افزود: سطح زیر کشت کلزا این شهرستان 140 هکتار بوده که عملکرد تولید این محصول 3 هزار و 500 تن است.

الماسی تصریح کرد: امسال نسبت به سال گذشته  با کاهش شدید عملکرد مواجه شدیم که علیرغم  بیشترین حجم بارندگی‌ها در این شهرستان بدلیل بد موقع بودن بارندگی‌ها  دوره گل‌دهی این محصول با کمبود آب مواجه شد.

وی ادامه داد: دوره 60 تا65 روزه حساس‌ترین مرحله رشد گندم که گل‌دهی و زایشی بوده با کاهش بسیار شدید و عدم بارندگی مواجه بودیم که همین عامل باعث شد که عملکرد کاهش یابد.

رئیس جهادکشاورزی ایذه در پایان افزود: حجم بارندگی‌های بسیار خوب و پراکنش بارندگی‌ها در این شهرستان بسیار نامناسب بوده که این امر سبب متحمل شدن خسارات زیادی به کشاورزان این شهرستان شد.

انتهای پیام/72006/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول