اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بیله‌سوار:

تولید 160 هزار تن گندم در بیله‌سوار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار گفت: پیش‌بینی می‌کنیم از مزارع گندم‌خیز شهرستان بیله‌سوار بالغ بر 160 هزار تن محصول استحصال کنیم.

تولید 160 هزار تن گندم در بیله‌سوار

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمید حسنیان عصر امروز در جلسه ستاد خرید و ذخیره‌سازی گندم در بیله‌سوار اظهار داشت: 91 هزار هکتار از اراضی دیم و آبی شهرستان بیله‌سوار زیر کشت محصول گندم رفته که به نظر می‌رسد از این اراضی 160 هزار تن محصول استحصال شده و برداشت شود.

وی تصریح کرد: نسبت به سال گذشته سطح زیر کشت گندم در این شهرستان نه تنها افزایش نیافته است بلکه به دلیل کاهش بارندگی‌ها و خشکسالی رخ داده ما یک کاهش نسبی تولید را نیز در این شهرستان شاهد هستیم.

حسنیان خاطر نشان کرد:‌ هر چند شهرستان بیله‌سوار از مناطق گندم‌خیز استان بوده و لقب انبار غله را یدک می‌کشد اما همچنان به نظر می‌رسد خشکسالی امسال خساراتی را به زارعان دیم‌کار منطقه وارد کرده است.

تولید 600 تن گیلاس از باغات کوثر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما با آغاز برداشت محصول گیلاس از باغات شهرستان کوثر پیش‌بینی می‌شود این برداشت تا نیمه اول تیرماه ادامه پیدا کند.

مدیر جهاد کشاورزی کوثر گفت: به دلیل شرایط نامناسب آب و هوایی میزان تولید گیلاس حدود 50 درصد کاهش یافته و پیش‌بینی می‌کنیم 600 تن گیلاس از باغات شهرستان کوثر برداشت و راهی بازار مصرف شود.

غفار شعبانی میزان تولید گیلاس در هر هکتار را پنج تن اعلام کرد و افزود: حدود یک‌هزار و 500 نفر در اراضی این شهرستان به تولید گیلاس مشغول هستند.

وی با یادآوری اینکه 80 درصد تولید گیلاس در این شهرستان از ارقام بومی و محلی بوده و 20 درصد اصلاح شده است، تصریح کرد: حدود 100 هکتار از باغات کوثر به تولید گیلاس اختصاص یافته که با توسعه برنامه‌های آموزشی و کیفی‌سازی می‌توان میزان تولید را در هر هکتار به 14 تن رساند.

انتهای پیام/62001/ک30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول