اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی تاکید کرد

تسهیل ساز و کارهای ذخیره‌سازی گندم در خراسان‌رضوی

استاندار خراسان رضوی بر تقویت ساز و کارهای لازم به منظور خرید و ذخیره‌سازی گندم مورد نیاز استان با هدف کاهش قیمت نهایی تاکید کرد.

تسهیل ساز و کارهای ذخیره‌سازی گندم در خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، محمدحسین فروزان‌مهر در جلسه‌ای که به منظور بررسی آخرین وضعیت فرآیند ذخیره‌سازی گندم مورد نیاز استان برگزار شده بود، اظهار کرد: 60 درصد گندم مورد نیاز کشور در چند استان خراسان، خوزستان، فارس و گلستان تولید می‌شود.

وی سطح اراضی زیرکشت این محصول راهبردی در خراسان‌رضوی را بیش از 210 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: براساس پیش‌بینی‌ها حدود 900 هزار تن گندم در خراسان‌رضوی برداشت می‌شود که از این میزان 735 هزار تن از کشت آبی به دست می‌آید و بقیه حاصل کشت دیم است.

استاندار خراسان ‌رضوی از تیر‌ماه به عنوان زمان اوج خرید گندم در استان یاد کرد و گفت: با توجه به آغاز سفرهای تابستانی، نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و بالا رفتن میزان استفاده از نان و محصولات جانبی گندم در سبد غذایی خانواده‌ها، از شرکت غله و خدمات بازرگانی، سازمان تعاون روستایی، اتحادیه کارخانجات آرد و جهاد کشاورزی انتظار می‌رود تا هر چه سریع‌تر نسبت به خرید تضمینی گندم به قیمت مصوب و ذخیره‌سازی مناسب آن اقدام کنند.

فروزان‌مهر ادامه داد: در همین راستا باید از ظرفیت مباشران خرد، تعاونی‌های روستایی و بخش خصوصی در فرآیند خرید تضمینی و ذخیره‌سازی گندم استفاده شود.

وی از بانک‌های عامل استان خواست تا در اسرع وقت نسبت به پرداخت وجوه خرید تضمینی گندم به کشاورزان اقدام کنند.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به ممنوعیت خروج گندم و آرد از استان، جلوگیری از صدور هرگونه بارنامه از سوی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان را مورد تاکید قرار داد و از نیروی انتظامی خواست تا در ارتباط با این موضوع نظارت کنند.

فروزان‌مهر هر گونه خرید گندم از کشاورزان توسط دلالان را موجب ایجاد اختلال در روند ذخیره‌سازی این کالا دانست و خواستار برخورد قانونی لازم با افراد متخلف شد.

استاندار خراسان‌رضوی یادآور شد: تامین سوخت مورد نیاز ماشین‌آلات کشاورزی، تسهیل ساز و کارهای ذخیره‌سازی گندم با هدف کاهش هزینه‌ها و منطقی شدن قیمت‌ها و نظارت مستمر بر عملکرد کارخانجات تولید آرد و سیلوها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/70005/ز/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول