اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان بیله‌سوار اعلام کرد

پرداخت 26 میلیارد ریال به زارعان از بابت خرید گندم در بیله‌سوار

فرماندار شهرستان بیله‌سوار از پرداخت 26 میلیارد ریال وجه نقد به زارعان و کشاورزان بیله‌سوار از بابت خرید گندم خبر داد.

پرداخت 26 میلیارد ریال به زارعان از بابت خرید گندم در بیله‌سوار

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رسول زیبانژاد عصر امروز در جلسه هماهنگی برنامه خرید تضمینی گندم در فرمانداری بیله‌سوار اظهار داشت: تمام مراکز خرید گندم در این شهرستان با آمادگی کامل فرصت و زمینه خرید محصولات تضمینی را فراهم کردند.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل وقوع برخی معضلات ناشی از خشکسالی برداشت محصول پیش از موعد مقرر شروع شده است، تصریح کرد: ما یک کاهش ملموس و چشمگیری را در تولید محصول گندم به ویژه در مزارع دیم شاهد هستیم.

زیبانژاد با بیان اینکه این کاهش به دلیل وقوع خشکسالی و کم شدن بارش به وجود آمده است، خاطر نشان کرد: آنچه که در این زمینه باید دقت و توجه کنیم خرید تضمینی محصول گندم به نرخ مصوب 720 تومان است اما ممکن است مابه‌التفاوت قیمت جدید حساب شده و برای زارعان و کشاورزان پرداخت شود.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: ما به هیچ وجه اجازه خروج گندم تولیدی منطقه به خارج از استان را نمی‌دهیم و با هرگونه دلال‌بازی در این میدان مقابله می‌کنیم تا مبادا کشاورزان و زارعان ما محصول خود را به نرخ پایین‌تر به فروش برسانند.

وی از آمادگی کلیه انبارها و سیلوهای گندم برای خرید و ذخیره‌سازی خبر داد و بیان کرد: ما آمادگی داریم تا محصول مازاد خریداری شده از سایر شهرها را نیز در انبارها و سیلوهای خود ذخیره‌سازی کنیم تا در این زمینه مشکل خاصی به وجود نیاید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان بیله‌سوار با یادآوری اینکه خرید گندم در این شهرستان از پنجم خرداد شروع شده است، یادآور شد: ‌تاکنون 26 میلیارد ریال از بابت خرید گندم به کشاورزان و زارعان پرداخت شده است.

زیبانژاد در ادامه گفت: انتظار داریم فصل برداشت و خرید کم دغدغه‌ای را شاهد باشیم تا زمینه رضایتمندی زارعان و کم شدن دست واسطه‌گران به وجود آید.

وی ادامه داد: هم‌اکنون برداشت محصول از مزارع دیم به جد دنبال می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم از 20 خردادماه نیز به تدریج برداشت محصول گندم از مزارع آبی این شهرستان آغاز شود.

زیبانژاد افزود: شهرستان شمالی و مرزی استان اردبیل بیله‌سوار از دیرباز به عنوان انبار و ذخیره گندم شهرت دارد که امسال به دلیل وضعیت جوی و خشکسالی به وجود آمده از ظرفیت تولید گندم، حبوبات و سایر غلات در این شهرستان کشاورزخیز کاسته شده است.

انتهای پیام/62004‌/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول