اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی قزوین:

چهارمین طرح جامع شهر قزوین در دستور کار شورای‌ عالی قرار گرفت

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: چهارمین طرح جامع (تجدیدنظر) شهر قزوین در گروه کارشناسی کمیته فنی شورایعالی شهرسازی و معماری ایران بررسی می‌شود.

چهارمین طرح جامع شهر قزوین در دستور کار شورای‌ عالی قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محسن اسماعیلی گفت: در حال حاضر چهارمین طرح جامع شهر قزوین از سوی مهندسان مشاور شهر تهیه شده است.

وی افزود: این طرح پس از طی روال بررسی در کمیته‌های راهبری (کارشناسی) و تصویب در مراجع استانی و أخذ مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به استناد مفاد ماده پنج آیین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرح‌های توسعه و عمران، برای أخذ مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در اواخر سال گذشته در دستور کار شورایعالی قرار گرفت.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: در نخستین جلسه سال 92 گروه کارشناسی کمیته فنی شورایعالی شهرسازی و معماری در این خصوص تشکیل شد.

اسماعیلی یادآور شد: دومین طرح جامع شهر از سوی مهندسان مشاور مسکن تهیه و در سال 59 به تصویب رسید و در سال 69 سومین طرح جامع شهر از سوی مهندسان مشاور تهیه و در سال 69 مورد تصویب قرار گرفت.

لیدا معروفی سرپرست اداره نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران نیز عنوان کرد: شهر قزوین از شهرهای تاریخی ایران و یکی از پایتخت‌های دوره صفویه بوده است. 

وی اضافه کرد: قزوین همواره از شهرهای پیشگام در برنامه‌ریزی شهری بوده است به گونه‌ای که دستور ابلاغ شروع مطالعات نخستین طرح جامع شهر قزوین پیش از طرح جامع شهر تهران و در سال 43 به مشاور مندا ارائه شد و این طرح در سال 50 برای افق 25 ساله شهر قزوین به تصویب رسید.

انتهای پیام/77002/م/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول