اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط کمیته‌ فنی کارگروه تخصصی امور زیربنایی تصویب شد

بازنگری در طرح جامع شهرهای میناب و رودان

طرح بازنگری در طرح‌های جامع میناب و رودان توسط اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان مصوب شد.

بازنگری در طرح جامع شهرهای میناب و رودان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، افشین بهرامی مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان امروز در سومین نشست کمیته فنی کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی هرمزگان که با دستور کار بررسی مطالعات وضع موجود و پیشنهادی طرح بازنگری توسعه و عمران (جامع) شهرهای میناب و رودان برگزار شد، اظهار داشت: شهر رودان با محدوده‌ای به مساحت 949 هکتار، محدوده مطالعاتی در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، جمعیت شهر رودان در سال 90 برابر 33 هزار و 285 نفر بوده که جمعیت پیش‌بینی برای افق سال 1405 معادل 44 هزار و 930 نفر در نظر گرفته شده است که نرخ رشد این دوره 1.5 درصد و نرخ رشد سالانه دو درصد بوده است.

بهرامی اشتغال غالب در رودان را علی‌رغم وجود اراضی باغات و تخیلات در این شهر، خدمات و بازرگانی عنوان کرد و افزود: شهر رودان از نظر خدمات توزیع مراکز فعالیتی الگوی چند هسته‌ای دارد.

این مسئول افزود: این شهر به لحاظ خدمات رسانی به روستاهای اطراف دارای نقش خدمات برتر بوده، زیرا بر اساس طرح ناحیه‌ای بندرعباس به عنوان مرکز منظومه مطرح است.

وی اضافه کرد: الگوی پیشنهادی دارای پهنه‌هایی است به عنوان پهنه‌های مسکونی، خدمات شهری، خدمات محله‌ای و خدمات ناحیه‌ای.

محدوده پیشنهادی شهر رودان 1256 هکتار و مساحت حریم شهر بدون احتساب محدوده 4931.6 هکتار در نظر گرفته شده است. سرانه مسکونی 70.93 مترمربع، تراکم خالص مسکونی 141 نفر در هکتار و تراکم ناخالص شهری 50 نفر در هکتار است.

مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان همچنین با اشاره به جزییات طرح بازنگری توسعه و عمران شهر میناب گفت: این شهر دارای محدوده‌ای به مساحت 3 هزار و 279 هکتار به عنوان محدوده مطالعاتی در نظر گرفته شده است. این محدوده دارای جمعیتی برابر 63 هزار و 229 نفر بر اساس سرشماری 1390 است که با نرخ رشد 1.4 درصد به 92 هزار و 459 نفر در سال افق طرح خواهد رسید.

وی الگوی استقرار فعالیتی در میناب را به صورت الگوی چند هسته‌ای عنوان کرد و افزود: مساحت محدوده شهر در طرح مصوب قبلی 2 هزار و 886 هکتار و در طرح پیشنهادی 3 هزار و 279 هکتار در نظر گرفته شده که سرانه مسکونی در شهر میناب 102.96 مترمربع و مساحت حریم 14162.8 هکتار پیشنهاد شده است.

انتهای پیام/88001/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول