اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری قزوین خبر داد

تهیه طرح جامع رفع سد معبر در قزوین

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری قزوین از تهیه و تدوین طرحی جامع برای رفع مشکل سد معبر در این استان خبر داد.

تهیه طرح جامع رفع سد معبر در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قزوین، حسن کاشی اظهار داشت: برای رفع مشکل سد معبر در استان طرح جامعی تهیه و تدوین و پس از تصویب در ستاد صیانت، به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

کاشی افزود: حداکثر تا 15 روز آینده پیش‌نویس طرح از سوی دستگاه‌های عضو کمیته آماده و در جلسه آتی مطرح می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی تصریح کرد: ستاد صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب موظف است در راستای رعایت حقوق شهروندی در ابعاد مختلف و متناسب با بررسی‌های انجام شده در این دو حوزه، با مطالعه و در نهایت تدوین و ارائه برنامه‌هایی شرایط حفظ حقوق شهروندی را فراهم کند.

کاشی ادامه داد: سعی شده است حقوق شهروندی به صورت مسئله‌محور مطرح و راهکارهایی برای حل آن تدوین شود.

وی خاطرنشان کرد: اولویت‌هایی که در خصوص طرح مسئله در راستای حفظ حقوق شهروندان مد نظر قرار می‌گیرد، در سه محور تأثیرگذاری فراوان در جامعه، فراگیر بودن و اهمیت داشتن تعریف می‌شود.

مدیرکل دفتر اجتماعی افزود: مسئله‌هایی هم که برای رفع آنها برنامه‌ریزی می‌شود باید برای جمع کثیری از افراد جامعه مطرح و از لحاظ آموزه‌های دینی و اجتماعی نیز اهمیت داشته باشد.

کاشی بیان کرد: در خصوص ساماندهی معابر سطح شهر با تدوین طرح‌های کارشناسی آثار و نتایج اقدامات مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم برای آسیب‌‌شناسی این موضوع صورت گیرد.

وی عنوان کرد: مجامع امور صنفی یا کمیسیون نظارت اصناف باید طبق قانون به انجام وظایف خود بپردازند و آموزش لازم را در راستای حقوق شهروندی به واحدهای صنفی ارائه کنند.

کاشی با بیان اینکه رفع سد معبر یک کار فرابخشی است، یادآور شد: بخش‌های مختلف در استان باید وظایف خود را به برای رفع این معضل به خوبی انجام دهند.

کاشی افزود: سد معبر باعث اذیت و بروز مشکل برای مردم می‌شود و از همه مهم‌تر اینکه با ادامه این امر یک ناهنجاری تبدیل به هنجار شده و عدم تلاش در خصوص تغییر این عادت، باعث بروز مشکلاتی برای مردم شده است.

کاشی تصریح کرد: حل این مسئله امر پیچیده و مشکلی نیست؛ ولی به واسطه کم‌کاری برخی از دستگاه‌های مسئول یک ناحقی در جامعه به حق تبدیل شده است که باید با روش‌های فرهنگی و کارشناسی حل شود.

انتهای پیام/2667/ج/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول