اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار نور خبر داد

تصویب طرح جامع شهر نور/استحصال 750 هکتار زمین از دریا

شهردار نور از تصویب طرح جامع شهر نور و اخذ مجوز استحصال 750 هکتار زمین از دریا خبر داد.

تصویب طرح جامع شهر نور/استحصال 750 هکتار زمین از دریا

جبار فرجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نور بیان داشت: هدف‌گذاری شهری در طرح جامع ضروری است و ما همراه با طرح جامع، طرح‌های موضوعی هم داریم.

شهردار نور شهر را یک موجود زنده توصیف کرد و گفت: این موجود زنده رشد یابنده است و شهر خوب محصول یک پروسه است و یک پروژه خاص نیست.

فرجی ادامه داد: شهر نور از 15 آذر سال 1333 که دارای شهرداری شد تا سال گذشته دارای طرح هادی بود و توانستیم با حمایت شورا و هزینه شهرداری طرح جامع تهیه و به تصویب برسانیم. در طرح جامع شهر نور مجوز استحصال 750 هکتار زمین از دریا را گرفتیم و از طرف شرق پارک جنگلی نور و قریه رستمرود به‌عنوان محدوده شهر به نور ملحق شد، از جنوب تا ابتدای روستای گنج‌یاب سفلی نیز محدوده قانونی این شهر است.

فرجی ابراز داشت: شهر نور در مقیاس توسعه بلندمدت باید برترین شهر ایرانی اسلامی هزاره سوم شود که هم شهروندان دارای این ویژگی هستند و هم نور کهن‌ترین مناطق ایران با ظرفیت‌های بی‌نظیر که دستمایه مناسبی برای این هدف‌گذاری است، علم این کار هم وجود دارد تا شعار صرف نباشد.

شهردار نور تصریح کرد: نور در افق نزدیک پایتخت ساحلی است و برای این نام هم دفاع علمی داریم و در سایت ویکی‌پدیا پایتخت ساحلی ایران به‌نام شهرستان نور ثبت شده است. شهر برتر هزاره سوم الزاماتی دارد که با این هدف‌گذاری سه ویژگی عمده عملکردی توریسم، تحصیل و تجارت به‌عنوان سه وجه عملکردی برتر این شهر مبنای کار مهندسان شهری قرار گرفت.

انتهای پیام/86023/خ20/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول