اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:

اردبیل شهریور ماه میزبان جشنواره فیلم میلاد سرخ شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از برگزاری دومین جشنواره فیلم میلاد سرخ در شهریورماه به میزبانی اردبیل خبر داد.

اردبیل شهریور ماه میزبان جشنواره فیلم میلاد سرخ شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور شرفی عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره فیلم میلاد سرخ در اردبیل اظهار داشت: بعد از میزبانی موفقیت‌آمیز اولین دوره این جشنواره در سال 90 که همزمان با سوم شعبان سالروز میلاد امام حسین (ع) در اردبیل برگزار شد، شهریورماه امسال برای دومین بار شهر دارالارشاد و حسینی اردبیل میزبان این جشنواره کشوری می‌باشد.

وی تصریح کرد: این جشنواره با هدف پاسداشت یاد و نام بزرگ پرچمدار دشت نینوا و امام شجاع و غیور حضرت سیدالشهدا (ع) و همچنین ترویج فرهنگ ارزشی عاشورا و تربیتی کربلا به میزبانی اردبیل برگزار می‌شود.

شرفی خاطر نشان کرد: در این جشنواره تلاش بر این است تا آثار منتخب با محور و موضوع زندگی امام حسین (ع)، ابعاد شخصیتی آن حضرت و صحنه‌های دلدادگی یاران آن حضرت در دشت نینوا به معرض دید و نمایش گذاشته شود.

این مسئول اضافه کرد: این جشنواره روزهای پنجم تا هفتم شهریورماه در اردبیل و در آستانه ماه محرم برگزار می‌شود که امیدواریم آثار خوب و گران‌سنگی به این جشنواره ارسال شود.

وی بیان کرد:‌ این جشنواره در دو بخش فیلم کوتاه و فیلم بلند برگزار می‌شود که شرکت‌کنندگان می‌توانند در قطع بتاکم، دی.وی.دی، دی.وی.کم و اچ.تی آثار خود را ارسال کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت:‌ در بخش فیلم کوتاه هنرمندان در حوزه داستانی،‌ مستند و انیمیشن و در بخش فیلم بلند نیز در حوزه داستانی با موضوعات یاد شده و در قالب ویدئویی می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره در اردبیل ارسال کنند.

شرفی با اشاره به ابعاد و محورهای برگزاری این جشنواره افزود: این جشنواره در چهار محور سیر و سلوک، جشن و اعیاد و مجالس، پاسداشت و سوگ و رهروان و همچنین تقدیر و نکوداشت هنرمندان ارزشی استان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این جشنواره قرار است آیین‌های عزاداری،‌ معرفی بارگاه و هنرهای مرتبط با آن، آداب نذر و زیارت، یادبود شهدا و صالحان در تولید آثار بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

شرفی خاطر نشان کرد: جشنواره دوم میلاد سرخ نیز همانند جشنواره اول با همکاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی کشور برگزار می‌شود که استان اردبیل پنجم تا هفتم شهریورماه میزبان این جشنواره فاخر می‌باشد.

این مسئول اضافه کرد: باید جدیدترین تولیدات و آثار هنری هنرمندان به دبیرخانه جشنواره ارسال شود به طوری که فیلم‌های ارسالی باید تولید سال 90 به بعد باشد که در دور اول جشنواره نیز شرکت داده نشده باشند.

وی از بازبینی فیلم‌ها توسط هیئت انتخاب به صورت مستقل بر روی یک دی.وی.دی به همراه پنج قطعه عکس بر روی لوح فشرده خبر داد و بیان کرد: در این زمینه هیئت داوران کشوری به بررسی آثار و اظهار نظر در این زمینه می‌پردازند.

شرفی در پایان یادآور شد: تا آخر تیرماه علاقمندان فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در میدان بسیج، مجتمع فرهنگی،‌ هنری فدک ارسال کنند تا با بررسی آثار و اعلام نهایی اسامی در بخش مسابقه تا 20 مرداد شاهد برگزاری مناسب این جشنواره در اوایل شهریورماه باشیم.

انتهای پیام/62001/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول