اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت عید بزرگ نیمه شعبان

هشتمین جشنواره عاشیقلار در بناب آغاز شد

به مناسبت سالروز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت امام عصر (عج) و عید بزرگ نیمه شعبان، از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب هشتمین جشنواره «عاشیقلار» و همچنین پنجمین جشنواره «آوای انتظار» در این شهرستان آغاز شد.

هشتمین جشنواره عاشیقلار در بناب آغاز شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب و دبیر این جشنواره در آیین افتتاحیه این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: این جشنواره به منظور ترویج آهنگ‌هایی در مدح امام عصر(عج) برگزار می‌شود.

حبیب صدقی در گزارش روند اجرایی جشنواره اظهار کرد: پس از انتشار فراخوان جشنواره 20 گروه شامل 10 گروه عاشیقلار و 10 گروه موسیقی سنتی آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند که پس از بازبینی آثار از سوی هیئت داوران شش گروه عاشیقلار و شش گروه موسیقی سنتی به بخش نهایی جشنواره راه یافتند.

وی افزود: گروه‌های راه یافته به مرحله اجرا به مدت سه روز به رقابت خواهند پرداخت که از هر گروه سه اثر به عنوان آثار اول تا سوم انتخاب و از آنها تجلیل خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب همچنین گفت: چهار گروه نیز به صورت جنبی برنامه خود را ارائه خواهند کرد.

به گفته وی سال‌های قبل یک موسیقی سنتی به صورت تکنوازی برگزار می‌شد که امسال برای اولین بار به صورت گروهی برنامه خود را اجرا خواهند کرد.

صدقی تصریح کرد: در هشتمین جشنواره موسیقی عاشیقلار گروه‌هایی از شهرستان‌های مراغه، میاندوآب، ملکان و بناب حضور دارند.

شهرستان 130 هزار نفری بناب در 120 کیلومتری جنوب مرکز استان آذربایجان‌شرقی واقع شده و یکی از مستعدترین شهرهای استان در زمینه فرهنگ و هنر است.

انتهای پیام/60002/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول