اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس هیئت ورزش‌های سنتی قم خبر داد

برگزاری نخستین جشنواره بازی‌های محلی دختران در قم

نایب رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی استان قم از برگزاری نخستین جشنواره سنتی و محلی ویژه دختران در قم خبر داد.

برگزاری نخستین جشنواره بازی‌های محلی دختران در قم

زهره فلاح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم تصریح کرد: اعیاد پر خیر و برکت شعبان و همچنین قرار گرفتن در تعطیلات پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان دختر را بهترین فرصت و موقعیتی مغتنم دانستیم تا این جشنواره را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: قم در ورزش‌های سنتی و باز‌ی‌های بومی و محلی استعدادهای خوبی دارد و در واقع دختران و پسرانی داریم که می‌توانند در جشنواره‌های بزرگتر که از سوی فدراسیون ورزش‌های سنتی و باز‌ی‌های بومی و محلی برگزار می‌شود برای ورزش قم موفقیت‌های خوبی کسب کنند.

نایب رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و باز‌ی‌های بومی و محلی استان قم افزود: هم فدراسیون این رشته و هم اداره کل ورزش و جوانان حمایت خوبی از هیئت ما دارند و خوشبختانه توانسته‌ایم امکانات خوبی پیش‌بینی کنیم و ورزش‌های سنتی و باز‌ی‌های بومی و محلی را در نقاط مختلف قم گسترش بدهیم.

وی یادآور شد: در هر پنج بخش تابعه قم و همچنین در بین ورزشکاران روستایی با همکاری ادارات ورزش و جوانان شهرهای کهک، دستجرد، خلجستان، کهک و سلفچگان و تلاشگران ورزش و جوانان در بخشداری، شوراها و سایر نهادها توانسته‌ایم ورزش‌های سنتی و باز‌ی‌های بومی و محلی را به جایگاه و موقعیت بسیار خوبی برسانیم.

فلاح در ادامه از برنامه ریزی هیئت ورزش‌های سنتی و باز‌ی‌های بومی و محلی برای برگزاری نخستین جشنواره بازی‌های بومی و محلی ویژه دختران در قم خبر داد و ابراز کرد: این جشنواره را ان‌شاءالله به مناسبت اعیاد شعبانیه در شش رشته ورزشی برگزار می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به‌مناسبت گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت مهدی (عج )،‌ میلاد با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و همچنین آغاز هفته جوان، نخستین جشنواره بازی‌های بومی و محلی دختران در مجموعه ورزشی شهید حیدریان برگزار می‌شود.

نایب رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و باز‌ی‌های بومی و محلی استان قم اضافه کرد: این جشنواره در سه رده سنی هفت تا 9 سال، 10 تا 12 سال و همچنین 12 تا 15 سال برنامه ریزی شده است و در مدت یک روز به انجام خواهد رسید.

وی اظهار داشت: این جشنواره با اجرای شش بازی بومی و محلی و سنتی با نام‌های لی‌لی، طناب کشی، هفت سنگ، یه قل دو قل، وسط بازی و طناب‌زنی در سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حیدیان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/78002/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول