اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی فردوس خبر داد

بهره‌برداری از 187 طرح کشاورزی در فردوس

رئیس جهادکشاورزی فردوس گفت: در هفته جهادکشاورزی بیش از 187 طرح کشاورزی در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از 187 طرح کشاورزی در فردوس

عباسعلی غلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: در هفته جهاد کشاورزی تعداد 187 طرح با اعتبار بیش از 4 میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی و اعتبارات دولتی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: با بهره‌برداری از طرح‌های کشاورزی در شهرستان فردوس برای بیش از 50 نفر به طور مستقیم اشتغال‌زایی می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی فردوس با اشاره به پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و بلند مدت به  متقاضیان بخش کشاورزی تصریح کرد: تاکنون تعداد 970 طرح با اعتبار 35 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی مستقیم 350 نفر به بانک‌های عامل شهرستان معرفی شده‌اند.

غلامی یادآور شد: از طرح‌های معرفی شده به بانک تاکنون 270 طرح به مبلغ 10 میلیارد تومان به مرحله پرداخت رسیده است.

راه‌اندازی صندوق حمایت از توسعه کشاورزی در فردوس

وی همچنین از تاسیس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در این شهرستان خبر داد و گفت: این صندوق با سرمایه اولیه بیش از یک‌میلیارد و600 میلیون تومان در هفته جهاد کشاورزی راه‌اندازی می‌شود.

رئیس جهادکشاورزی فردوس هدف از تاسیس صندوق توسعه بخش کشاورزی را اعطای تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان عنوان کرد و افزود: مدیران این صندوق نیز توسط کشاورزان شهرستان انتخاب می‌شوند.

غلامی احداث مجتمع گلخانه‌ای با استعداد 31 قطعه چهارهزار متری برای فارغ‌التحصیلان کشاورزی، ایجاد مجتمع دامداری شماره دو، احداث کارخانه کنسانتره میوه، احداث واحد قارچ خوراکی و افزایش تولیدات شهرستان را از جمله اقدامات انجام شده جهادکشاورزی فردوس اعلام کرد.

وی احداث کشتارگاه طیور با اعتبار 3 میلیارد و 400 میلیون تومان، طرح تولید کودآلی بنتونیت‌دار با اعتبار یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان، اجرای پنج طرح بزرگ پرورش مرغ تخم‌گذار، بلدرچین و شترمرغ با اعتبار 3 میلیارد و 500 میلیون تومان را از جمله طرح‌های صنعتی در دست اقدام جهادکشاورزی فردوس عنوان کرد.

رئیس جهاد کشاورزی فردوس تصریح کرد: راه‌اندازی صندوق توسعه بخش کشاورزی، بهره‌برداری از 17 باب استخر ذخیره آب، بهره‌برداری از طرح توسعه و تجهیز 31 واحد گلخانه‌ و پنج طرح پرورش زنبورعسل از جمله پروژه‌های افتتاحی این شهرستان در هفته جهاد کشاورزی است.

انتهای پیام/69007/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول