اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

بیش از 7500 تن جو از مزارع طبس برداشت می‌شود + عکس

معاون رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: مقدار 7 هزار و 560 تن جو از سطح 2 هزار و 800 هکتار مزارع جو شهرستان طبس برداشت می‌شود.

بیش از 7500 تن جو از مزارع طبس برداشت می‌شود + عکس

محمود اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس اظهار داشت: برداشت محصول جو از نیمه اول اردیبهشت‌ماه با بکارگیری 13 دستگاه کمباین و 28 دستگاه دروگر در شهرستان طبس آغاز شده است که تا نیمه دوم خردادماه ادامه می‌یابد.

وی متوسط عملکرد این محصول را 2.7 تن در هر هکتار اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود از سطح 2 هزار و 800 هکتار مزارع جو شهرستان طبس مقدار 7 هزار و 560 تن جو برداشت شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس یادآور شد: مهم‌ترین ارقام جو کشت شده در این شهرستان شامل کویر، نصرت، یوسف و محلی است.

وی خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی شهرستان طبس در راستای حمایت از کشاورزان جوکار مقدار 60 تن بذر اصلاح شده جو و 650 تن انواع کود شیمیایی بین کشاورزان این شهرستان توزیع کرده است و علاوه بر این کار بوجاری بذور جو و خدمات مختلف فنی و کارشناسی را نیز به این کشاورزان ارائه می‌کند.

اسدی اذعان داشت: همچنین در سال زراعی جاری چهار مزرعه تحقیقی ترویجی و نمایشی جو به‌منظور استفاده از آخرین یافته‌های تحقیقاتی برای معرفی ارقام جو مقاوم به شوری و خشکی درسطح پنج هکتار در شهرستان طبس اجرا شده است.

انتهای پیام/90001/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول