اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین:

شهید چمران الگوی بی‌نظیر استادان دانشگاه است‌

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: استادان دانشگاه‌ها با الگوگیری از شهید چمران می‌توانند در عرصه‌های مختلف سیاسی و علمی موفق باشند.

شهید چمران الگوی بی‌نظیر استادان دانشگاه است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سردار سالار آبنوش ظهر امروز در همایش گرامیداشت سالگرد شهید مصطفی چمران و روز بسیج اساتید که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، اظهار داشت: شهید مصطفی چمران در ولایت‌پذیری، تخصص، عرفان و اخلاص الگوی جامعی برای استادان در دانشگاه‌هاست.

آبنوش، صمیمیت، اخلاص، تدبر، متانت و علم این شهید بزرگوار را از دیگر ویژگی‌های وی برشمرد و افزود: استادان می‌توانند با الگوگیری از این شهید در عرصه‌های مختلف جامعه موفق باشند.

وی شهید چمران را الگوی بی‌نظیر علمی و مدیریتی استادان خواند و ادامه داد: آنان باید بیش از گذشته با اهداف، آرمان‌ها و نحوه زندگی این شهید بزرگوار آشنا شوند تا بتوانند به راحتی از زندگی این شهید الگوگیری کنند.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با بیان اینکه یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی زنده است، تصریح کرد: استادان باید در دانشگاه‌ها بیش از گذشته، شهادت‌طلبی و ایثار شهدای انقلاب اسلامی را در تحقق آرمان‌های این نظام برای دانشجویان تبیین کنند تا جوانان امروز بیشتر با اهداف این شهدا آشنا شوند.

آبنوش با اشاره به اینکه صاحب نظران دوره هشت ساله دفاع مقدس را به سه بخش تقسیم کرده‌اند، اظهار داشت: در بخش نخست عوامل داخلی وضعیت ایران را برای حمله نظامی به کشور آماده کرده بودند و از سوی دیگر این کشور برای مقابله با دشمنان از ابزارهای جنگی برخوردار نبود.

این مسئول اضافه کرد: در چنین شرایطی شهید چمران با استفاده از پدافند غیرعامل نقش بسزایی در دفاع از دشمنان اسلام ایفا کرد و توانست مرحله نخست دفاع مقدس را با موفقیت عملیاتی کند.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین عنوان کرد: مرحله نخست دفاع مقدس تا اوایل اسفند ماه سال 59 طول کشید و نقش شهید چمران در این مرحله بیشتر از نیروهای ارتش، بسیج و مهندسان بود که این موضوع مدیریت مهندسی و توانایی وی را در دفاع از انقلاب در برابر دشمنان نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بسیج اساتید استان قزوین نقش بسزایی در خلق حماسه سیاسی داشتند، اذعان کرد: آنان همیشه در عرصه‌های مختلف سیاسی در دفاع از ارزش‌های اسلامی به درستی به وظایف خود عمل کردند.

آبنوش ضمن بی‌نظیر خواندن نقش مقام معظم رهبری در مدیریت کشور، بیان کرد: ایشان توانستند کشور را به خوبی برای خلق حماسه سیاسی مدیریت کنند تا مردم ایران بار دیگر پاسخ قاطعی به تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان اسلام دهند.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین یادآور شد: صاحب اصلی انقلاب اسلامی امام زمان (عج) است و باید این انقلاب را با مدیریت و تدبیر درست مسئولان و مردم به دست ایشان رساند.

وی به انتخابات سال 88 اشاره کرد و گفت: انتخابات سال 88 و 92 هر دو از سوی یک شورای نگهبان تأیید شده است؛ ولی برخی افراد در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری عنوان کردند که در این انتخابات تقلب شده و همین افراد انتخابات 24 خرداد را سالم دانستند.

آبنوش با اشاره به اینکه در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری اختلاف آرا بیش از 11 میلیون بود، ادامه داد: در انتخابات 24 خرداد اختلاف آرا بیش از 250 هزار رأی بود تا این مرحله با اعتراض نامزدها به مرحله دوم کشیده شود که نامزدهای دوره یازدهم هیچ اعتراضی به روند انتخابات نکردند و این نشان‌دهنده برگزاری دموکرات‌ترین انتخابات در انقلاب اسلامی است.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با اشاره به اینکه فتنه 88 موجب شد تا دشمنان اسلام تحریم‌ها و تهدیدهای خود را نسبت به ایران افزایش دهند، بیان کرد: استادان دانشگاه‌ها باید در هر رشته‌ای که تدریس می‌کنند، ابعاد مختلف فتنه 88 را برای دانشجویان تبیین کنند تا آنان با ایجاد این فتنه در کشور بیشتر آشنا شوند.

وی یادآور شد: انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری با رقابت سالم نامزدها برگزار شد و مردم در این دوره بهترین گزینه را انتخاب کردند که امید است رئیس جمهور منتخب با اجرای برنامه‌های درست، مشکلات نظام را برطرف کند.

انتهای پیام/77009/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول