اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم کرج در مجلس:

تلاش کردیم ‌حقی از فردی در انتخابات شوراها ضایع نشود

نماینده مردم کرج در مجلس ‌با مطلوب توصیف کردن برگزاری انتخابات شوراهای دوره چهارم گفت: خوشبختانه تمام کارها بر‌اساس قانون انجام شده و تاکید زیادی داشتیم که حقی از فردی ضایع نشود.

تلاش کردیم ‌حقی از فردی در انتخابات شوراها ضایع نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، نشست خبری استاندار البرز، رئیس ستاد انتخابات این استان و مسئولان اجرایی و نظارت بر انتخابات بعدازظهر امروز در شهرستان کرج برگزار شد.

این نشست که با حاشیه‌های بسیاری نیز همراه بود، بیش از سه ساعت به طول انجامید و طولانی‌‌ترین مصاحبه مطبوعاتی مسئولان اجرایی و نظارتی انتخابات در این استان لقب گرفت.

در بخشی از این جلسه خبرنگار فارس از محمدجواد کولویند و عزیز اکبریان نمایندگان شهرستان کرج پرسید، با توجه به اینکه در ماه‌های اخیر مسئولیت‌هایی در حوزه نظارت و اجرای انتخابات بر عهده داشتند، در این دوران مسائل شهرستان کرج از چه طریقی پیگیری می‌شد؟

کولویند در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس گفت: استان البرز در مجلس شورای اسلامی سه نماینده دارد که من و آقایان اکبریان و کیایی‌‌نژاد خادم و نماینده مردم در خانه ملت هستیم.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بر عهده شورای نگهبان بوده، اما نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا بر عهده مجلس است.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها ادامه داد: از آنجایی که من یکی از اعضای کمیسیون شوراها در مجلس هستم، بر اساس رای نمایندگان به عضویت و سپس ریاست هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها منصوب شدم.

کولیوند افزود: من به عنوان نماینده مردم کرج به مجلس رفته و از سوی مجلس به عنوان نماینده مردم در هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات منصوب شدم و امیدوارم کارهایی که در این مدت به نمایندگی از مردم شریف کرج انجام دادم، موثر و مفید بوده باشد.

* نمایندگان کرج در مجلس از کدام نامزد حمایت می‌کردند؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری همزمان انتخابات شوراها و انتخابات ریاست جمهوری گفت: آقای اکبریان دیگر نماینده کرج نیز در هیئت نظارت انتخابات شورای شهر کرج فعالیت می‌کردند و بنابراین بر‌اساس قانون ما نمی‌توانستیم از هیچ گروه و نامزدی در انتخابات شوراها حمایت کنیم.

نماینده کرج در خانه ملت افزود: با این وجود حمایت ما از یک کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری منع قانونی ندارد و ما نمایندگان اصولگرای کرج در مجلس از یک کاندیدای اصولگرا یعنی آقای قالیباف حمایت کردیم و هدف ما هم دفاع و حمایت از جریان اصولگرایی بود.

کولویند با اشاره به پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: حمایت ما از آقای قالیباف مربوط به قبل از انتخابات است و امروز آقای روحانی را نماینده تمام مردم ایران و رئیس جمهوری کشورمان می‌دانیم و بنا بر رهنمودهای رهبری معظم انقلاب از ایشان در انجام مسئولیتی که دارند، حمایت خواهیم کرد.

* افزایش 50 هزار نفری تعداد نامزدهای شوراها

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در بخش دیگری از سخنان خود به بیان آمار رقابت نامزدهای شوراها در دوره چهارم پرداخت و گفت: در مجموع سه هزار و 165 نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی ثبت‌نام کردند.

کولیوند ادامه داد: از این تعداد 54 هزار و 290 نفر برای کسب کرسی شوراها در شهرها و 246 هزار و 136 نفر در انتخابات شورای روستاها ثبت‌نام کرده بودند.

به گفته وی، از مجموع نامزدهای شوراهای شهر و روستا بیش از 60 درصد دارای مدرک کارشناسی، بیش از 14 درصد کارشناسی ارشد، بیش از دو درصد دکترا، یک درصد مدارک حوزوی داشتند و مابقی مدارک دیگری را ارائه کرده بودند.

کولیوند با اشاره به تعداد ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات شوراها در دوره سوم اظهار داشت: در این دوره شاهد افزایش حدود 50 هزار نفری نامزدها بودیم.

وی با مطلوب توصیف کردن برگزاری انتخابات شوراهای دوره چهارم گفت: خوشبختانه تمام کارها بر اساس قانون انجام شده و تاکید زیادی داشتیم که حقی از فردی ضایع نشود.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا افزود: با این وجود انتقادها و شکایاتی مطرح است که قانون نیز برای آن راهکارهای لازم را در نظر گرفته است و افرادی که به نتایج شکایت دارند،‌ در مدت زمانی که قانون مشخص کرده می‌توانند شکایت خود را به صورت مکتوب و رسمی به بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها ارائه کنند.

کولویند در پایان تاکید کرد: به طور قطع به تمام شکایات رسیدگی خواهد شد و اجازه نمی‌دهیم که به دلیل چند اتفاق، اصل حضور پرشور مردم تحت شعاع قرار گیرد.

انتهای پیام/‌2302/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول