اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار البرز اعلام کرد

شرکت بیش از یک میلیون نفر در انتخابات ریاست جمهوری در البرز

استاندار البرز از مشارکت بیش از یک میلیون نفر از مردم این استان در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

شرکت بیش از یک میلیون نفر در انتخابات ریاست جمهوری در البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، اصغر عربیان ظهر امروز در مصاحبه مطبوعاتی که به همراه ناصر رجبی رئیس ستاد انتخابات استان البرز، دست‌اندرکاران اجرایی و نظارت در انتخابات برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: خوشبختانه در این دوره شاهد حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی بودیم و شاهد هستیم که حماسه بزرگ سیاسی که از سوی رهبری معظم انقلاب اسلامی تأکید شده بود توسط مردم بابصیرت و ولایی ایران خلق شد.

وی تأکید کرد: در این دوره همه ارکان برگزاری انتخابات تلاشی صادقانه، مخلصانه و ویژه داشتند تا انتخابات 24 خرداد در سلامت و صحت کامل قانون برگزار شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی در استان البرز تأکید کرد: تمام دست‌‌اندرکاران برگزاری انتخابات از افراد امین و مورد اعتماد بودند و تمام تلاش‌ها برای رعایت قانون و احقاق حقوق مردم و کاندیداها انجام شد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس، مبنی بر اینکه چرا تا این لحظه تعداد دخیل شرکت‌کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها اعلام نشده و تنها به بیان درد مشارکت اکتفا می‌شود گفت: در انتخابات ریاست جمهوری تعداد یک میلیون و 52 هزار و 402 آرای مأخوذه داشتیم که از این تعداد یک میلیون و 12 هزار و 835 رأی صحیح در کل استان البرز شمارش شده است.

اصغر عربیان استاندار البرز از ارائه آمار دقیق شرکت‌کنندگان در انتخابات شوراهای شهر و روستای استان البرز را اعلام نکرد و در واکنش به تأکید خبرنگار فارس گفت: در حال حاضر عدد دقیق را در اختیار ندارم.

همچنین خبرنگار دیگری از استاندار البرز پرسید آیا با خلق حماسه 24 خرداد وظیفه مردم در سال‌جاری به پایان رسیده است گفت: همانگونه که رهبری معظم انقلاب تأکید کرده‌اند امسال سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی است.

وی افزود: بنابراین حضور در انتخابات تنها یکی از مصادیق حماسه سیاسی است و تکلیف ملت ایران و مسئولان به پایان نرسیده است.

عالی‌ترین مقام اجرایی در استان البرز تصریح کرد: از این پس باید همه برای خلق حماسه اقتصادی مدنظر رهبری معظم انقلاب تلاش کنیم و در این حوزه مسئولیت سنگین‌تری بر دوش همگان قرار دارد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه خبرنگاران مختلف با بیان مطالبی تخلفاتی را در برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی بیان می‌کردند که در واکنش با آن‌ها استاندار البرز تأکید کرد: چند نکته را باید مورد توجه قرار دهیم که مهمترین آن این است من در کنار معترضان قرار داشته و تا آخرین زمان قانونی بر اساس قانون شکایات را بررسی خواهیم کرد.

عربیان ادامه داد: مردم در روز جمعه حضوری حماسی داشتند و نباید با بیان مطالب غیرواقع و یا اثبات نشده خواب آن‌ها را تلخ کنیم.

وی در واکنش برخی اظهارنظرهای خبرنگاران تأکید کرد: این مطالب اتهام و افتراست و نمی‌توان بدون داشتن سند حرفی را بیان کرد.

استاندار البرز افزود: از امروز کار بررسی شکایات توسط نهادهای مسئول آغاز شده و باید اجازه دهیم در این فضا بررسی اعتراض‌ها و شکایات در مسیر قانونی طی شود و از تنش و جنجال باید بپرهیزیم.

* پیشنهاد ابطال انتخابات شورای شهر در گرمدره کرج

وی افزود: به عنوان نمونه تخلفاتی در انتخابات گرمدره کرج برای ناظران و بازرسان اغراض شده و خود ما پیشنهاد ابطال انتخابات در این منطقه را داده‌ایم لذا این گونه نیست که استانداری البرز، ستاد انتخابات و هیأت‌های اجرایی و نظارت نسبت به شکایات و اعتراض‌ها بی‌تفاوت باشد.

عربیان در پایان تأکید کرد: انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر در استان البرز بسیار خوب و قانونی برگزار شده و نباید به خاطر چند موضوع اصل انتخابات را زیر سئوال ببریم.

انتهای پیام/2302/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول