اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم خبر داد

فعالیت 9 مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان قمی در تابستان

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم از فعالیت 9 مرکز فرهنگی و هنری این کانون به صورت ثابت در ایام تابستان در قم خبر داد.

فعالیت 9 مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان قمی در تابستان

محمد مخلصی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: این کانون به ارائه خدمات به 9 مرکز ثابت فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح شهر می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: یک مرکز سیار روستایی در روستاها و یک کتابخانه پستی در مناطق محروم روستایی به امر کتاب‌رسانی و انجام فعالیت‌های فرهنگی در ایام تابستان مشغول هستند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم با اشاره به فعالیت‌های مراکز فرهنگی و هنری در سطح شهر گفت: این مراکز در زمینه قصه‌گویی، نقاشی، خوشنویسی، سفالگری، انیمیشن، ادبی، داستان، شعر و کارگاه‌های خلاق ادبی فعالیت می‌کنند.

وی یادآور شد: مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کارگاه‌های تخصصی در زمینه‌های هنری و ادبی، رباتیک و تفکر فلسفی به عنوان گام به گام تا اندیشه را برگزار می‌کنند.

مخلصی با بیان اینکه تفاهمنامه‌ای با کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال انعقاد است، گفت: بر اساس این تفاهمنامه با برپایی نمایشگاه‌هایی، محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه کتاب، فیلم، انیمیشن و سرگرمی‌ها ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف شناسایی و پرورش استعدادهای ذوقی، ادبی و هنری کودکان صورت می‌گیرد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم ادامه داد: توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و پایدارسازی آن در سنین کودکی در کانون به طور ویژه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه استقبال فراوانی از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صورت گرفته است، گفت: اگر بخواهیم به ازای هر 10 هزار نفر جمعیت دانش‌آموزی یک مرکز فرهنگی و هنری داشته باشیم باید 20 مرکز در استان فعال باشند بنابراین در این زمینه کمبود داریم.

مخلصی یادآور شد: اختصاص اعتبارات مناسب در توسعه و روند رو به رشد کانون‌ها مؤثر است تا خدماتی بهتر به مخاطبان ارائه دهیم.

انتهای پیام/78003/م20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول