اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زنجان تشریح کرد

برنامه متنوع کانون برای اوقات فراغت دانش‌آموزان زنجانی

معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان از برگزاری برنامه‌های متنوع و گسترده کانون برای اوقات فراغت دانش‌آموزان زنجانی خبر داد.

برنامه متنوع کانون برای اوقات فراغت دانش‌آموزان زنجانی

اسدالله قمری‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به مخاطبین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد و اظهار داشت: بیشتر مخاطبین کانون در رده سنی شش تا 16 سال قرار دارند.

وی فعالیت‌های کانون پرورش فکری را در تمام طول سال اعلام کرد و افزود: برنامه‌های ویژه‌ای برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در تابستان در نظر گرفته شده است.

معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به اینکه حجم کلاس‌های کانون در سه ماه تابستان افزایش می‌یابد، افزود: دانش‌آموزان مقاطع سنی مختلف می‌توانند در کلاس‌های تابستان شرکت کنند.

وی بیشتر کلاس‌های کانون را برای کودکان و نوجوانان هدف‌‌دار اعلام کرد و اذعان داشت: دانش‌آموزان می‌توانند از کلاس‌های کانون در طول سال استفاده کنند و کلاس‌ها فقط برای اوقات فراغت دانش‌آموزان نیست.

قمری‌نژاد به بحث مطالعه و کتابخوانی در کانون پرورش فکری اشاره و خاطرنشان کرد: در کلاس‌های کانون دانش‌آموزان به مطالعه ترغیب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در کانون پرورش فکری بخش‌های فرهنگی، ادبی، هنری، علمی و دینی و معارف وجود دارد، تصریح کرد: برای هر کدام از این موضوع‌ها نیز بخش‌های مختلفی در نظر گرفته شده است.

معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان ادامه داد: بعضی از این بخش‌های کانون پرورش فکری به صورت مراکز تخصصی است.

وی به بخش علمی کانون پرورش فکری اشاره و تصریح کرد: در شهر زنجان مرکز علوم و نجوم برای دانش‌آموزان به صورت تخصصی فعالیت می‌کند.

قمری‌نژاد اضافه کرد: مراکز دیگر کانون پرورش فکری در طول تابستان نیز برنامه‌ها و کلاس‌های علمی برگزار می‌کنند.

وی به وجود کلاس‌های مختلف در بخش هنری اشاره کرد و اذعان داشت: در بخش‌های هنری کلاس‌های ویژه‌ای در رشته‌های مختلف هنری برای اوقات فراغت تابستان کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان به ایجاد کلاس‌های خلاق در بخش‌های هنری و فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: برای بخش فرهنگی و معارف نیز برای کودکان رده‌های سنی مختلف فعالیت‌هایی صورت می‌گیرد.

وی به بخش فرهنگی کانون و فعالیت‌های مختلف در نظر گرفته شده مانند کتابخوانی، قصه‌گویی و غیره اشاره کرد و افزود: این فعالیت‌ها تاثیر بسزایی در شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان دارد.

قمری‌نژاد وجود کلاس‌های فرهنگی را برای آینده و روش‌های زندگی کودکان و نوجوانان مفید دانست و اضافه کرد: اغلب کودکان و نوجوانان به حضور در این بخش‌ها علاقه‌مندی نشان می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری کلاس‌های هنری همچون نقاشی و سفالگری و غیره در کانون با هدفگذاری درست صورت می‌گیرد، اذعان داشت: هدف کانون علاوه بر آشنایی کودکان و نوجوانان در بخش‌های مختلف هنری، پرورش انسان‌های مطلوب برای جامعه است.

معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان به برگزاری کلاس‌های ادبی کانون اشاره کرد و اذعان داشت: در کلاس‌های ادبی بخش‌های مختلف شعر و داستان وجود دارد.

وی به ظرافت برنامه‌های کانون پرورش فکری اشاره کرد و افزود: در برنامه‌های مختلف از نویسنده‌های کتاب‌های کودکان و نوجوانان دعوت می‌شود تا کتاب‌های خود را مورد بحث و نقد و بررسی قرار دهند.

وی ادامه داد: کانون در کنار انجام فعالیت‌های مختلف می‌تواند فعالیت‌های خود را در اختیار نهادهایی مانند اداره کل کتابخانه‌های استان نیز قرار دهد.

معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان اضافه کرد: همه مراکز مربوط به کودکان و نوجوانان استان زنجان برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان فعال خواهند بود.

انتهای پیام/2308/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول