اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت و معدن خراسان جنوبی:

بازاریابی مهم‌ترین مشکل تولیدکنندگان خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنعت و معدن خراسان جنوبی گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات تولیدکنندگان استان بازاریابی است که باید برای رفع این مشکل چاره‌ای اندیشیده شد.

بازاریابی مهم‌ترین مشکل تولیدکنندگان خراسان جنوبی
محسن احتشام امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، مهم‌ترین مشکل تولیدکنندگان را در بحث بازاریابی عنوان کرد و اظهار داشت: در مبادلات بازرگانی و فروش کالاها بازاریابی از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی با بیان اینکه باید به فرهنگ توسعه صادرات توجه بیشتری صورت گیرد، افزود: مشکل عدم پرداخت به موقع تسهیلات بانکی توسط واحدهای تولیدی به دلیل مشکلات آنها در فروش محصولات است که باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنعت و معدن خراسان جنوبی مرز مشترک خراسان جنوبی با کشور افغانستان را به عنوان یک فرصت برای صادرات یاد کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه 98 درصد زرشک کشور و 30 درصد زعفران کشور در خراسان جنوبی تولید می‌شود این حجم تولید باید حجم صادرات را افزایش دهد.
احتشام با اشاره به حجم تولیدات کاشی و سرامیک در خراسان جنوبی گفت: با توجه به وجود کارخانجات بزرگ در خراسان جنوبی در زمینه تولید کاشی این منطقه به قطب کاشی و سرامیک در کشور تبدیل شده است که باید نقش قابل توجهی در توسعه اقتصادی منطقه نیز ایفا کند.
وی طولانی بودن فاصله مرکز استان تا مراکز فروش از جمله تهران را عاملی برای حذف رقابت تولیدکنندگان استان با سایر تولیدکنندگان کشور عنوان کرد و اظهار داشت: این فاصله طولانی افزایش قیمت این محصولات را در پی داشته است که این عامل توان رقابت را از تولیدکنندگان استان ما گرفته است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنعت و معدن خراسان جنوبی خواستار ایجاد کنسولگری افغانستان در بیرجند و کنسولگری بیرجند در استان فراه افغانستان شد و تصریح کرد: ایجاد این کنسول‌گری گام موثری در افزایش حجم صادرات و مبادلات دو کشور است.
احتشام خواستار اختصاص جوایز صادراتی به تجار در بازارچه‌های مرزی شد و گفت: این جوایز انگیزه صادرکنندگان را افزایش می‌دهد.
وی زیرساخت‌های گمرک ماهیرود را نامناسب عنوان کرد و اظهار داشت: زیرساخت‌های این گمرک در حد استاندارد نیست که باید توجه خاصی در راستای ارتقای این امکانات در این منطقه صورت گیرد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول