اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی خراسان جنوبی:

اتاق بازرگانی خراسان جنوبی اتاق معین افغانستان است

رئیس اتاق بازرگانی خراسان جنوبی گفت: اتاق بازرگانی استان اتاق معین اتاق بازرگانی کشور افغانستان است و می‌تواند مشکلات تجار افغانی را پیگیری کند.

اتاق بازرگانی خراسان جنوبی اتاق معین افغانستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محسن احتشام پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی راهکارهای افزایش مبادلات تجاری بین استان خراسان جنوبی و ولایت فراه افغانستان اظهار کرد: آمادگی فراهم‌سازی زمینه هر گونه فعالیت در اتاق بازرگانی بیرجند و اتاق مشترک ایران و افغانستان را داریم.

وی افزود: در این راستا پیشنهاد تشکیل شورای مشترک همکاری بین بازرگانان فراه و خراسان جنوبی را می‌دهیم تا رفع مشکلات و موانع تجار یکی از کمیته‌های این شورای مشترک قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان جنوبی تصریح کرد: حضور پررنگ تجار ایرانی در اتاق بازرگانی فراه از طریق برگزاری اجلاس‌های مشترک و حضور مسئولان اتاق فراه در میز کشور افغانستان از راهکارهای مناسب برای رفع موانع و تسهیل روابط تجاری است.

احتشام از آمادگی خراسان جنوبی برای پذیرش هیئت‌های تجاری دو کشور خبر داد و گفت: انتظار می‌رود در راستای طرح‌ها و پروژه‌های مورد توافق دو طرف که زمینه توسعه را فراهم می‌کند، روند سرمایه‌گذاری تسهیل شود.

وی خاطر نشان کرد: اتاق بازرگانی خراسان جنوبی اتاق معین افغانستان است و می‌تواند مشکلات تجار افغانی را از طریق اتاق ایران پیگیری کند.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان جنوبی حذف عوارض حمل و نقل جاده‌ای از میل 78 را یکی از خواسته‌های اتاق بازرگانی استان عنوان کرد و ادامه داد: راه‌اندازی مرز رسمی یزدان می‌تواند به عنوان چهارمین معبر اصلی مرزی در خراسان جنوبی زمینه بیشتر مبادلات را فراهم کند.

احتشام اضافه کرد: تقویت روابط بانکی یکی از الزامات مرز است و خراسان جنوبی آمادگی همکاری بانکی با کشور افغانستان را دارد.

وی با اشاره به اهمیت ویزا برای تجار افغانی گفت: پیشنهاد می‌شود برای تجار افغانی که عملکرد و فعالیت بیشتری دارند ویزای 6 ماهه تا یکساله صادر شود.

انتهای پیام/22481/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول