اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی خراسان‌جنوبی:

تجار خراسان‌جنوبی به دنبال بازارهای جدید باشند

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان‌جنوبی با بیان اینکه یکی از مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان خراسان‌جنوبی بازاریابی محصولات است، گفت: باید تجار استان ما به دنبال ایجاد بازارهای جدید در سطح دنیا باشند.

تجار خراسان‌جنوبی به دنبال بازارهای جدید باشند
محسن احتشام امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با اشاره به حمایت صورت گرفته از سوی مسئولان برای افزایش صادرات اظهار داشت: تاکنون حمایت‌های خوبی صورت گرفته اما این بخش نیاز به حمایت بیشتری دارد.
وی به فعالیت‌های صورت گرفته از سوی اتاق بازرگانی در راستای حل مشکلات صادرکنندگان در استان اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات اصلی تجار این منطقه صدور ویزا بود که با اقداماتی که شد در حال حاضر تا حدودی مرتفع شده است.
 
* تجار خواستار افزایش تسهیلات بانکی با سود تک رقمی هستند
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسا‌ن‌جنوبی تصریح کرد: با توجه به اینکه مشکل نقدینگی در این بخش وجود دارد خواسته تجار از مسئولان افزایش تسهیلات بانکی با سود تک رقمی است.
احتشام ادامه داد: این افزایش تسهیلات بانکی سبب می‌شود که توان صادراتی تجار و بازرگانان افزایش پیدا کند.
وی افزود: از طرف دیگر با توجه به اینکه اکثر تجار و بازرگانان استان با کشور افغانستان مراودات تجاری دارند و بازار افغانستان مهم‌ترین بازار فروش محصولات استان ما است نیاز است که روابط تجار این دو کشور تسهیل شود.
 
* تجار به دنبال کشف بازارهای جدید باشند
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان‌جنوبی ادامه داد: در سال‌های اخیر اقدامات زیادی در راستای افزایش توان تولیدی استان صورت گرفته است و شاهد رشد این بخش بودیم اما هنوز هم صادرکنندگان و تولیدکنندگان استان ما با مشکل بازاریابی مواجه هستند که مسئله بااهمیتی است.
احتشام ادامه داد: باید تجار با شیوه های جدید مراودات تجاری آشنا شوند همچنین باید بازاریابی علمی مورد توجه تجار قرار گیرد چرا که یکی از بخش‌های اصلی تجارت بازاریابی است.
وی افزود: تجار ما نباید تنها به بازار افغانستان متکی باشند بلکه برای کشف بازارهای جدید در سطح جهان باید تلاش کنند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان‌جنوبی یکی دیگر از درخواست‌های تجار استان را فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم در مرزهای رسمی و بازارچه‌های استان عنوان کرد و گفت: فراهم آوردن این زیرساخت‌ها می‌تواند در افزایش صادرات استان به کشورهای هم‌جوار تاثیرگذار باشد.
انتهای پیام/غ10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول