اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسان جنوبی:

صادرات باید بر اساس محصولات مزیت‌دار خراسان جنوبی باشد

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسان جنوبی گفت: با توجه به محصولات مزیت‌دار در خراسان جنوبی نظیر زعفران، زرشک و عناب و گیاهان دارویی دیگر صادرات استان باید با تکیه بر این گونه محصولات مزیت‌دار باشد.

صادرات باید بر اساس محصولات مزیت‌دار خراسان جنوبی باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محسن احتشام یکشنبه‌شب در جمع مسئولان خراسان جنوبی اظهار داشت: بیش از 30 سال است که در حوزه صادرات زعفران و بخش کشاورزی فعالیت دارم و تاکنون به 35 کشور دنیا صادرات داشته‌ایم.
وی افزود: میزان سرمایه‌گذاری، داشتن استانداردهای بین‌المللی در محصول و حجم بازارهایی که صادرات به آنجا صورت می‌گیرد از ملاک‌های ملی برای انتخاب صادرکنندگان برتر است.
این صادرکننده نمونه خراسان جنوبی ادامه داد: ایجاد تمایز در محصول و نوآوری در آن می‌تواند به عنوان مهم‌ترین عامل موفقیت در بازارهای رقابتی دنیای امروز باشد.
احتشام تصریح کرد: بخش دولتی باید برای ایجاد انگیزه بهتر و بیشتر در صادرکنندگان، توان رقابتی بنگاه‌های تولیدی در بخش‌های مختلف را بالا ببرد و فضای کسب و کار را برای صادرکنندگان فراهم کند.
وی اذعان کرد: افزایش تسهیلات بانکی با سود تک رقمی برای ایجاد بازارهای جدید و مناسب و افزایش توان صادراتی از دیگر اقداماتی است که در صادرکنندگان انگیزه ایجاد می‌کند.
این صادرکننده نمونه حجم صادرات در سال گذشته را 10 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: در سال گذشته در افزایش صادرات زرشک و معرفی زعفران اقدامات خوبی صورت گرفت.
احتشام اذعان کرد: در برنامه‌های آینده به دنبال بازارهای نوظهور هستیم و می‌توانیم با مدیریت صحیح این بازارها را در اختیار بگیریم.
وی افزود: در برنامه‌های آینده به سمت ارائه محصول زعفران ایران را با برند به بازارهای جهانی حرکت خواهیم کرد که عرضه کنیم که این امر نیاز به سرمایه‌گذاری دارد که امید است شاهد کمک‌های دولتی باشیم.
صادرکننده نمونه خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به اینکه صادرات محور توسعه اقتصادی بوده و به گسترش مبادلات کمک می‌کند لذا باید جایگاه صادرکنندگان در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.
احتشام تصریح کرد: صادرات استان باید به سمتی حرکت کند تا کالاها با ارزش افزوده بیشتری به بازارهای خارج از کشور ارائه شود.
وی افزود: صادرات استان بر اساس مزیت‌های بالای خود استان نظیر معادن سنگ، محصولات مهم استراتژیک زعفران، زرشک و عناب انجام گیرد.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسان جنوبی ادامه داد: از سوی دیگر محصولات مزیت‌دار دیگر نظیر گیاهان دارویی وجود دارد ولی به دلیل ناشناخته بودن و نبود زیرساخت‌های مناسب مورد توجه جدی قرار نگرفته که باید در این زمینه اقداماتی انجام شود.
وی زیرساخت‌های گمرکی ضعیف، ضعیف بودن حمل و نقل و ترانزیت و نبود کنسول‌گری مناسب را از مهم‌ترین موانع و مشکلات پیش روی صادرکنندگان استان دانست.
احتشام گفت: با وجود کارهای بزرگ در حوزه گمرک ماهیرود، هنوز ضعف‌هایی وجود دارد که باید برای افزایش بیشتر و بهتر صادرات برای رفع آن اقداماتی انجام گیرد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول