اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی خراسان جنوبی:

تشکیل ستاد صیانت از تولید در خراسان جنوبی ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان جنوبی تشکیل ستاد صیانت از تولید را در استان ضروری دانست.

تشکیل ستاد صیانت از تولید در خراسان جنوبی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان جنوبی، محسن احتشام در سومین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان جنوبی بر اجرایی شدن و تشکیل شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی در این استان تأکید کرد.

وی با اشاره به ارتباط خوب، همدلی و همراهی مسئولان دولتی از جمله استاندار خراسان جنوبی با بخش خصوصی ابراز امیدواری کرد؛ تشکیل شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی زمینه همکاری‌های بیشتری را در ابعاد گوناگون فراهم سازد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان جنوبی با تشریح شرایط خاص اقتصادی و تحریم‌های صورت گرفته تصریح کرد: باید با همدلی و تعامل بیشتر بخش خصوصی و دولتی در راستای کم کردن اثرات تحریم‌ها گام برداریم تا بتوانیم نتایج بهتر و بیشتری را در اقتصاد کشور شاهد باشیم.

احتشام با اشاره به شرایط حساس و دشوار در اداره واحدهای صنعتی و تولیدی افزود: کمبود نقدینگی، قیمت تمام شده بالای محصولات تولیدی، پایین بودن حاشیه سود تولیدکنندگان، ضعف در فروش و بازاریابی محصولات و نرخ بالای سود تسهیلات بانکی از جمله مشکلات فرآروی واحدهای صنعتی و تولیدی استان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی واحدهای تولیدی توان بازپرداخت تسهیلات بانکی را ندارند، گفت: این مهم از اراده واحدهای تولیدی خارج است و باید با درک شرایط موجود و نگاه واقع‌بینانه، کارشناسی و علمی بتوانیم به مشکلات آنها رسیدگی کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان جنوبی تشکیل ستاد صیانت از تولید در استان را امری ضروری دانست و اظهار کرد: این ستاد در برخی استان‌ها تشکیل شده است و با تزریق تسهیلات و کمک به تولیدکنندگان تا حدی از مشکلات آنها کاسته و سبب رونق تولید شده است.

احتشام تصریح کرد: باید به واحدهای صنعتی در راستای تأمین بخشی از هزینه‌ها و پرداخت سود تسهیلات بانکی و سرمایه در گردش از محل اعتبارات ستاد صیانت از تولید کمک شود.

وی یادآور شد: با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شده تا پیله‌ورانی که دارای کارت بازرگانی هستند و کار صادرات را انجام می‌دهند پس از تأیید صادرات آنها توسط گمرک، از جوایز صادراتی برخوردار شوند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پیله‌ورانی که دارای این وضعیت هستند صادرکننده رسمی محسوب می‌شوند، افزود: به منظور پرداخت جوایز صادراتی سال 89 و 90 مکاتباتی با وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت ایران صورت گرفته که با وجود قول‌های مساعد تاکنون محقق نشده است.

احتشام اضافه کرد: صادرکنندگان در شرایط موجود تلاش مضاعفی دارند تا با صادرات کالاهای غیر نفتی بخشی از کمبودهای ارزی حاصل از صادرات نفت را تأمین کنند و رقم صادرات کشور را تحقق بخشند اما در این میان صادرکنندگان به مشوق‌های صادراتی بیشتری نیاز دارند.

وی اظهار کرد: در شرایط موجود جوایز صادراتی به عنوان اهرم تشویق صادرکنندگان و حضور فعال‌تر محصولات تولیدی در سطح بازارهای جهانی می‌تواند به اقتضای شرایط موجود، صادرات را افزایش دهد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان جنوبی اضافه کرد: اهداف تعیین شده برای صادرات غیر نفتی ایجاب می‌کند تا صادرکنندگان را بیش از گذشته حمایت و تشویق کنیم.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول