اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان جنوبی:

نبود انبار روند صادرات در گمرک ماهیرود را کند کرده است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان جنوبی گفت: نبود انبار و فضای اقامتی روند صادرات در گمرک رسمی ماهیرود را کند کرده است.

نبود انبار روند صادرات در گمرک ماهیرود را کند کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان جنوبی، غلامحسین راستگونژاد در سومین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: مشکلات و کمبودهای متعددی در گمرک رسمی ماهیرود وجود دارد.

وی نبود انبار و فضای اقامتی را سبب کند شدن روند صادرات از این گمرک دانست و تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی و ساعت کاری این گمرک تا 13 ظهر از دیگر کمبودها و مشکلات این گمرک به شمار می‌رود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان جنوبی افزود: تاکنون جوایز صادراتی مربوط به سال‌های 89 و 90 در استان به صادرکنندگان پرداخت نشده است.

علی‌اکبر فرامرزی با بیان اینکه در سال جاری به صادرکنندگان جوایز صادراتی تعلق نمی‌گیرد، ادامه داد: در حال حاضر با دلار مرجع صادرات انجام می‌شود.

وی یادآور شد: هم‌اکنون 80 درصد صادرکنندگان نمونه استانی و کشوری در بازارچه‌های مرزی استان حق‌العمل کار بوده و 20 درصد به نام خود و یا واحدهای تولیدی صادرات انجام می‌دهند.

خزانه‌دار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان جنوبی نیز در ارتباط با واحدهای صنعتی گفت: گمرک استان یکسال و نیم است که با سرپرست اداره می‌شود و تا زمانی که گمرک استان این‌گونه اداره شود نمی‌توان به وضعیت مطلوب در گمرک ماهیرود که مشکلات فراوانی دارد، امیدوار بود.

علیرضا خامه‌زر با اشاره به اینکه صادرات از هر گونه عوارض و مالیات معاف است، اظهار کرد: صادرکنندگان و اعضای اتاق بازرگانی استان باید یک در هزار صادرات خود را به اتاق پرداخت کنند.

وی بر اطلاع‌رسانی بیشتر قوانین، مقررات و دستورالعمل‌ها به اعضا از طریق وب سایت اتاق بازرگانی استان و همچنین برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی متناسب با نیاز اعضا تأکید کرد و افزود: به منظور تنظیم اظهارنامه‌های مالیاتی و مشاوره در ارتباط با قوانین گمرکی، بازرگانی و تجاری، کارشناسان این اتاق آماده همکاری هستند.

عضو دیگر هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه باید به نظرات و دیدگاه‌های صادرکنندگان و فعالان اقتصادی توجه بیشتری شود، تصریح کرد:  مسائل، مشکلات و نظراتی که در اتاق‌های بازرگانی مطرح می‌شود باید ارزش‌گذاری شده و در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی مد‌نظر قرار گیرد.

محمدمحسن موهبتی زهان ادامه داد: توجه به نیازها، خواسته‌ها و دیدگاه‌های تجار و صادرکنندگان سبب انگیزه و حضور بیشتر آنها در عرصه اقتصادی می‌شود.

وی بر همکاری بیشتر بخش دولتی و خصوصی استان برای برطرف کردن موانع و مشکلات فرآروی فعالان اقتصادی استان تأکید کرد.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن، خدمات فنی و مهندسی و سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان جنوبی نیز در این جلسه خواستار توجه علمی و کارشناسی به مشکلات فرآوری تولید کنندگان شد.

عباس کریمی با اشاره به اینکه باید از تولیدکنندگان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران استان بیش از گذشته حمایت کنیم، گفت: نگاه واقع‌بینانه و منطقی می‌تواند خواسته‌های فعالان اقتصادی را جامه عمل بپوشاند.

محمد‌امین امینی‌گزیک عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان جنوبی نیز اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به تجار و صادرکنندگان را مهم خواند و اظهار کرد: افزایش آگاهی و اطلاع از آخرین قوانین و مقررات و بخش‌های در ارتباط با صادرات و واردات می‌تواند در راستای رونق دادن به وضعیت صادرات و واردات کالا مؤثر باشد.

عبدالغنی نهتانی عضو دیگر هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان جنوبی نیز در این جلسه خواستار توجه بیشتر به بازارچه‌های مرزی استان شد و تصریح کرد: باید زیرساخت‌های لازم برای توسعه تجارت در گمرک و بازارچه‌های مرزی فراهم شود.

انتهای پیام/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول