اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

مهار تورم و کاهش قیمت مهمترین خواسته مردم خراسان جنوبی از رئیس جمهور

در آستانه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری مردم خراسان جنوبی از رئیس جمهور آینده خواستند که تورم را مهار کرده و درصدد کاهش هزینه‌ها گام بر دارد.

مهار تورم و کاهش قیمت مهمترین خواسته مردم خراسان جنوبی از رئیس جمهور

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، باید دید در بین این همه شور و نشاطی که بر جامعه حاکم است، انتظارات مردم با حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی تا چه حدی پاسخ داده می‌شود و مردم چه انتظاراتی از رئیس جمهور آینده خود دارند.

آزمون انتخابات 92 از مراحل حساس ثبت‌نام، تایید صلاحیت ثبت‌نام کنندگان، اعلام صلاحیت‌شده‌ها و تبلیغات داغ کاندیداهای ریاست‌جمهوری گذشت و نفس‌های آخرش را می‌کشد.  

 شهر پر از هیاهو و هیجان شده و برگه‌های رنگارنگ و بنرهای تبلیغی نامزدها جلوه ویژه‌ای به شهرها داده و مردم را شدیدا به فکر فرو می‌دارد که سکان مملکت به دوش کدام یک از نامزدهای ریاست‌جمهوری خواهد افتاد!

در این میان صدای همهمه مردم از کوچک و بزرگ، زن و مرد در اتوبوس، پارک، کوچه و خیابان، بازار و همچنین در شب‌نشینی‌ها تنها بحث انتخابات و حضور در خلق حماسه سیاسی و انتخاب شخص برتر و اصلح است.

رسانه‌های غربی به شدت در حال رصد کردن انتخابات در ایران هستند به‌گونه‌ای که به نظر می‌رسد تنور داغ تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری در کنار شور و اشتیاق مردم توانسته است دل دشمن را کباب کند.

 تنها هدف مردم از شرکت در این انتخابات به طور قطع تعیین سرنوشت کشور با انتخابات بهترین و برگزیده‌ترین فرد است.

ستادهای مردمی نامزدهای ریاست‌جمهوری بسیار خوب، فعال و هیجان‌انگیز به تبلیغات پرداختند که به شور و هیجان انتخابات افزوده است. به نظر می‌رسد این انتخابات پتک محکمی بر سر دشمن باشد.

پس از عبور از چالش‌های فوق مقام معظم رهبر انقلاب اسلامی مهمترین وظیفه ملی در این فرصت را اینگونه تبیین فرمودند، آنچه در این فرصت مهم است این است که مردم علاوه بر همت در حضور، در انتخاب خوب هم همت داشته باشند.

در حالی که تنها کمتر از 15 ساعت دیگر تا خلق حماسه سیاسی باقی‌مانده است، خبرنگار فارس در بیرجند به میان اقشار مردم رفت تا انتظارات آنها از رئیس ‌جمهور آینده را از زبانشان جویا شود.

 دبیر حزب مؤتلفه خراسان جنوبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارتباط با انتظاراتش از رئیس‌جمهور آینده می‌گوید: مهمترین مشکلی که در شرایط فعلی کشور گریبان‌گیر مردم شده مشکل اقتصادی و روابط بین‌المللی است که رئیس جمهور آینده باید با مدیریت و هم‌فکری با نخبگان بتواند شرایطی فراهم کند که کشورهای اقتصادی که در حال تحریم‌های سیاسی از طرف شورای امنیت است، تقلیل پیدا کند.

محمد‌علی تابعی ادامه می‌دهد: با وجود تورم که مشکلات عدیده‌ای را بر جامعه حاکم کرده است و مردم از فشار اقتصادی رنج می‌برند، رئیس جمهور بتواند شرایطی در داخل کشور ایجاد کند که این فشارهای اقتصادی را بتواند رفع کند.

وی اظهار می‌کند: رئیس‌جمهور آینده باید با سایر قوا تعامل داشته و کاملا در مسیر برنامه‌های توسعه 20 ساله و پنج ساله بوده و در مسیر رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت کند.

نگاه‌های سلیقه‌ای، تک محوری و مبتنی بر دریافت‌های شخصی ممنوع

دبیر جامعه روحانیت خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های تدوین شده نظام جمهوری اسلامی، تصریح کرد: اگر رئیس قوه مجریه بتواند در مسیری گام بردارد و از نگاه‌های سلیقه‌ای و تک محوری و مبتنی بر دریافت‌های شخصی افراد در مسیر برنامه‌های نظام جلوگیری کند تمامی مشکلات حل می‌شود.

تابعی ادامه داد: کسی که رئیس قوه مجریه می‌شود باید خودش را موظف و مکلف کند که برنامه‌های سیاست کلان و برنامه‌هایی که در مجلس و مجمع از طرف معظم‌له ابلاغ و تدوین می‌شود را به درستی اجرا کند.

 یک شهروند بیرجندی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، می‌گوید: به عنوان یک رأی اولی با هزار شوق و اشتیاق دوست دارم در این دوره از انتخابات شرکت کنم و به عنوان جزء کوچکی از جامعه برای کشور خود تصمیم بگیرم.

لیلا احمدی ادامه داد: از رئیس جمهور آینده انتظار دارم که از قوت‌های رئیس جمهور سابق استفاده و ضعف‌های او را جبران کرده و دوباره تکرار نکند.

وی افزود: نباید از رأی و انتخاب رأی اولی‌هایی مانند من سوء‌استفاده کرد چراکه امکان دارد دلمان برای همیشه از انتخابات و حضور در صحنه‌های انقلابی سرد شود.

 رئیس‌جمهور بتواند گرانی و تورم را مهار کند /قول و عملش یکی باشد

 یک نقاش ماشین گفت: از آنجائیکه ما در مقابل دشمن کم نمی‌آوریم و حتم داریم تورم و گرانی فقط توسط دشمن و برای مأیوس کردن ملت ما است امیدوارم رئیس‌جمهور آیند‌ه‌ بتواند گرانی و تورم را تا حدودی مهار کرده و فشار اقتصادی را خنثی کند. 

اما به مناسبت روز جانباز و هفته جهادکشاورزی انتظارات یک جانباز فعال در سازمان جهادکشاورزی بیرجند را شنیدیم.

عبدالحسین مهدوی‌نیا جانباز 75 درصد و نابینا در سازمان جهاد کشاورزی بیرجند، گفت: رئیس‌جمهور آینده باید قدردان خون پاک شهدا باشد چرا که آنها بودند که با فدا کردن جانشان انقلاب اسلامی را حفظ کردند.

وی ادامه داد: ایران اسلامی امانتی باقی‌مانده از شهداست پس رئیس جمهور باید به هوش باشد که استکبار و استعمار با توطئه‌ها و نقشه‌هایی که برای ملت ما می‌کشند نتوانند این امانت را به یغما ببرند.

این جانباز افزود: علاوه بر این رئیس جمهور باید ولایت‌مدار و مردم‌دار بوده و قول و عملش یکی باشد.

 به آرای مردم احترام بگذارد

یک شهروند فرهنگی با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی فردا هم مانند همیشه حضور خود را در صحنه حماسه سیاسی نشان خواهند داد، اذعان داشت: از رئیس جمهور آینده انتظار می‌رود به آرای ملت احترام بگذارد و همواره امانتدار خوبی باشد تا مردم نیز به وی اعتماد کرده و همواره در همه صحنه‌ها وی را حمایت کنند.

 مردم‌دار و از توده مردم باشد

نیما فولادی با بیان اینکه مردم روستاها، شهرهای مذهبی و کم جمعیت‌تر زیاد به انتخابات اهمیت داده و اکثر آرا را دارا هستند، اظهار داشت: کسی که کاندیدا می‌شود، نه تنها نباید اقشار محروم را فراموش کند بلکه باید گام‌های توسعه این مناطق را در رأس کارش قرار دهد.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور باید مردم‌دار و از توده مردم بوده با درد و رنج مردم آشنا باشد همچنین ولایتمداری و قانون‌پذیری را سرلوحه کارش قرار دهد و شجاعت در تصمیم‌گیری‌های مهم و کلان کشوری داشته باشد.

این شهروند تصریح کرد: رئیس جمهور باید انتقادپذیر باشد تا با تدبیر و درایت برنامه‌های خود را پیش ببرد.

عدم وابستگی به کانون‌های قدرت و فساد

 فرزانه علی‌محمدی دانشجوی کارشناسی ارشد، اظهار داشت: ویژگی کاندیدای اصلح وفاداری به اسلام و جمهوری اسلامی، التزام و اعتقاد به ولایت فقیه، حامی و خدمتگزار مستضعفان و عدم وابستگی به کانون‌های قدرت و فساد، ارتباط با مردم و استفاده از نیروهای جوان در کنار افراد با تجربه است.

وی اذعان داشت: دقت در انتخاب شخص می‌تواند، موفقیت ملی را به همراه داشته باشد و بی‌تفاوتی نسبت به آن نیز مشکلات عدیده‌ای در ابعاد داخلی و بین‌المللی کشور به وجود می‌آورد.

 ولایت‌مدار و تابع خط رهبری باشد

 وکیل دادگستری انتظاراتش از ریاست‌جمهوری را اینگونه بیان می‌کند: به نظر من به عنوان یک شهروند ایرانی رئیس‌جمهور در ابتدا باید ولایت‌مدار و تابع خط رهبری باشد.

عباس قانعی اذعان داشت: رئیس‌جمهور باید اصل ولایت فقیه را قبول داشته باشد، نه تنها در شعار بلکه در عمل ثابت قدم بر اصول انقلاب باشد، اگر قول و قراری به مردم می‌دهد به آن عمل کند و خلاف وعده نکند.

این وکیل ادامه داد: رئیس‌جمهور باید از اول تا آخر خدمت خود در نظام مقدس اسلامی بر مواضع انقلاب پایدار باشد و خط مشی خود را هر روز عوض نکند.

 ایجاد وحدت بین مذاهب اسلامی

یک شهروند اهل تسنن در ارتباط با انتظاراتش از رئیس جمهور آینده گفت: وی باید به حقوق شهروندی بها دهد، وضعیت معیشتی مردم را سامان‌ دهد و کوشش کند در سطح منطقه و جهانی از نظر عزت و سربلندی، ایران اسلامی را سرلوحه کار خودش قرار دهد، تفرقه بین فرقه‌های مختلف را رفع کرده و سبب ایجاد وحدت بین مذاهب اسلامی شود.

-----------------------------

گزارشی از رقیه محمدی

 ----------------------------

انتهای پیام/69017/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول