اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات استان یزد:

برای تحقق حماسه سیاسی نیاز به حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای است

رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: انتخابات مصداق برجسته حماسه سیاسی است و نیاز به حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای برای تحقق این حماسه وجود دارد.

برای تحقق حماسه سیاسی نیاز به حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای است

غلامحسین دشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: یکی از دلایلی که رهبر معظم انقلاب امسال را به نام "حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی" نامگذاری کردند، این است که در شرایط فعلی هم به لحاظ داخلی و هم به لحاظ خارجی، به این روحیه حماسی نیاز داریم.

وی عنوان کرد: این رویداد بزرگ هم در داخل کشور تاثیرگذار است و هم می‌تواند بر منطقه و جهان اثرگذار باشد و تهدیدات و فشارهای کشورهای خارجی و استکبار جهانی نیز در این برهه بیش از گذشته احساس می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد خاطرنشان کرد: به همین دلیل نیز مقام معظم رهبری انتخابات را مصداق برجسته حماسه سیاسی عنوان کردند و در این شرایط ما نیاز به حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای داریم.

دشتی از ویژگی‌های دیگر حماسه را حرکت پرشتاب به سوی اهداف از پیش تعیین شده دانست و افزود: در حرکات حماسی مجموعه‌ای از عناصر همچون شور، هیجان و شتاب در عین عقلانیت، توکل و توسل وجود دارد و حرکات بدون فکر و منطق جزو آن به حساب نمی‌آید و حرکت پرشور و حماسی در صورتی ارزشمند است که با اخلاص و عقلانیت همراه باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انتخابات پرشکوه سبب اقتدار کشور می‌شود، بیان کرد: انتخابات در واقع داوری مردم به عنوان صاحبان اصلی کشور میان عملکرد افراد و جریانات سیاسی کشور است به همین دلیل حضور پرشور مردم، اقتدار نظام را به دنبال خواهد داشت.

دشتی یادآور شد: وقتی مردم در چارچوب نظام پای صندوق‌های رای می‌آیند، یعنی آنها خود حامی نظام هستند و به دست خودشان قدرت را در چارچوب قانون به دست افراد می‌سپارند.

وی تصریح کرد: وقتی نظام متکی به آحاد مردم باشد، به لحاظ داخلی هم مقتدر است و هم متکی به حمایت مردم.

دشتی خاطرنشان کرد: انتخابات پرشور بیانگر وحدت است و در عین حال یک همایش بزرگ سیاسی است زیرا حضور قانونمند مردم به دور از روش‌های غیرقانونی و خشن در جابه‌جایی قدرت، بیانگر رشد عقلانی و مدنی جامعه است.

وی با اشاره به تاثیر انتخابات 24 خرداد بر تحولات منطقه‌ای تاکید کرد: برخی نظام‌های دنیا که ادعای برتری نظام خود را دارند، در نهایت توانسته‌اند حکومت مردم بر مردم را مطرح و اجرا کنند اما در کشور جمهوری اسلامی ایران، حکومت مردمی خدامحور تعریف شده که در قالب جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی نمود یافته است.

وی تصریح کرد: در واقع مردم ما معنویت و خدامحوری را خود با دستان خود به نظامشان بخشیدند و به همین دلیل یک گام جلوتر از جهان هستند و نظام سیاسی ما به عقلانیت و فطرت و ارزش‌های الهی نزدیک‌تر است.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد خاطرنشان کرد: الگوی نظام جمهوری اسلامی ایران اکنون در جهان در حال فراگیر شدن است و اغلب کشورها به خلأ هویتی ناشی از عدم وجود یک نظام سیاسی مبتنی بر معارف دینی در جهان امروز پی برده‌اند.

دشتی با اشاره به اینکه انتخابات 24 خرداد در مقیاس جهانی نیز تاثیرگذار است، بیان داشت: این انتخابات به این دلیل به لحاظ جهانی حائز اهمیت است که الگوی جدیدی در رقابت با الگوهای جهانی که دین و باورهای اعتقادی در آن نظام‌ها نقشی ندارد، خواهد بود.

وی افزود: مردم جهان، امروز به موضوع معنویت و اخلاق توجه بیشتری پیدا کرده‌اند اما نظام‌های سیاسی آنها تهی از ارزش‌های معنوی و اخلاق است و از سوی دیگر شکل‌گیری قدرت قائم به حضور و مشارکت مردم با باورهای دینی، با منافع استکبار جهانی سازگار نیست بنابراین الگوی مشارکت مردمی در یک نظام دینی برای دیگر ملل می‌تواند الهام بخش حرکات اسلامی باشد.

دشتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش رسانه‌ها در برگزاری انتخابات با شکوه اظهار داشت: سه عنصر باورهای دینی، شرایط حساس انتخابات و انتخاب اصلح نیاز به دانایی و بینش دارد که رسانه‌ها، چه مکتوب، چه دیداری و شنیداری و چه مجازی و حتی مراکز تبلیغات همچون منابر و تریبون‌ها نقش کلیدی را دارند زیرا انتخاب بر پایه دانایی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/2464/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول