اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان:

همکاری با فرمانداری‌های جدیدالتاسیس در انتخابات ضروری است

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: مدیران و مسئولان برای هرچه بهتر برگزار شدن انتخابات با فرمانداری‌های جدیدالتاسیس همکاری کنند.

همکاری با فرمانداری‌های جدیدالتاسیس در انتخابات ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، رجبعلی شیخ‌زاده عصر امروز در جلسه شورای اداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: انتخابات صحنه عزت و سرفرازی امت اسلامی و نماد وحدت و انسجام اسلامی است.

وی ادامه داد: در سخت‌ترین شرایط این وحدت بود که ما را نجات داد جنگ با وحدت و انسجام اسلامی به سرانجام مطلوب ختم شد.

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان افزود: امروز هم استانی‌های ما مرزبانی خود از نظام اسلامی را با حضور حداکثری همانند گذشته پر افتخار خود به اثبات خواهند رساند.

شیخ‌زاده بیان کرد: فتنه‌گری و عوام‌فریبی دشمن یک امر مسلم است، پاسخ قاطع امت به این فتنه‌ها حضور با صلابت در انتخابات است.

وی بیان داشت: جلسات ستاد انتخابات استان برای پیگیری و تهیه مقدمات و بررسی مسائل پیرامون برگزاری انتخابات به طور مرتب تشکیل شده است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برگزاری انتخابات به عنوان مهم‌ترین اقدام سیاسی دولت نیاز به عزم همه‌جانبه دارد.

شیخ‌زاده تعداد نیروی انسانی که در امر نظارت، اجرا و بازرسی انتخابات و غیره را برعهده دارند 40 نفر ذکر کرد و اذعان داشت: بر اساس ماده 21 قانون انتخابات ریاست جمهوری و ماده 86 قانون انتخابات شوراها، تمامی سازمان‌ها، ادارات دولتی و نهادهای انقلابی وظیفه دارند بر حسب درخواست فرمانداران و بخشداران و هیئت‌های نظارت، امکانات و نیروهای خود را تا خاتمه انتخابات در اختیار آنها قرار دهند.

وی تصریح کرد: در حوزه تبلیغات انتخاباتی نیز در ماده 68 و 88 ریاست جمهوری هرگونه فعالیت تبلیغاتی که له یا علیه نامزدها از خطبه‌های نماز جمعه و وسیله دیگری که جنبه رسمی داشته باشد، ممنوع است.

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان ادامه داد: الحاق هرگونه آثار تبلیغاتی بر روی علائم راهنمایی و رانندگی، راه‌اندازی کارناوال در پارک‌ها و میادین شهرها، فعالیت مدیران کل در ساعات اداری و با استفاده از عناوین ممنوع است.

شیخ‌زاده متذکر شد: برحسب ماده 70 قانون هیچ کس حق ندارد آثار تبلیغاتی نامزدها را که در مکان‌های مجاز نصب شده، مخدوش و از بین ببرد باید هرگونه آثار تبلیغاتی قبل از شروع اخذ رای از محل شعبه محو شود.

وی تاکید کرد: به تمام نهادها و سازمان‌های عمرانی نظیر شهرداری‌ها، ادارات آب و فاضلاب، مسکن و راه و غیره توصیه می‌شود تا از انجام عملیات حفاری و یا هرگونه عملیات عمرانی که احتمالا ممکن است به زیرساخت‌های مخابراتی آسیب وارد کند، خودداری نمایند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: همکاری با فرمانداری‌های جدیدالتاسیس به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد، فرمانداران آموزش اعضای شعب را به صورت جدی پیگیری کرده و تا فرصت باقیمانده اگر نیاز به یادآوری و آموزش دیگر است، فرمانداران باید در زمینه حضور به موقع اعضای شعب برای جلوگیری از تاخیر در روند اجرایی انتخابات توصیه‌های لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر صرفه‌جویی در هزینه‌های انتخابات گفت: فرمانداران و بخشداران با بازرسان و اعضای برگزاری انتخابات همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان نیز در ادامه از حضور 15 هزار و 173 کاندیدا برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خبر داد.

غلامرضا ضیائی اظهار داشت: هزار و 899 شعبه اخذ رای در سطح استان پیش‌بینی شده است.

این مسئول یادآور شد: از تعداد بیش از یک میلیون و 494 هزار نفر واجدالشرایط رای دادن در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری، 72 هزار و 274 نفر رای اولی هستند.

انتهای پیام/75004/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول