اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی خبر داد

پیش‌بینی بیش از 4 هزار شعبه اخذ رای در خراسان‌رضوی

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی گفت: 4 هزار و 41 شعبه اخذ رای در استان در نظر گرفته شده است.

پیش‌بینی بیش از 4 هزار شعبه اخذ رای در خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی اصغر رشید ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: اهمیت این دوره از انتخابات به سبب همزمانی دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا با رویکردهای متفاوت کشوری و منطقه‌ای است.

وی وضعیت کنونی ایران به لحاظ موقعیت سیاسی در منطقه و جهان را منحصر به فرد دانست و ادامه داد: پس از برگزاری موفق بیش از 30 انتخابات در کشور، تجربیات دشمن برای فتنه‌انگیزی در فرآیند برگزاری انتخابات نیز افزایش یافته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر قرار داشتن کشور در پیچ تاریخی حساس، خاطرنشان کرد: حضور پرشور مردم در این دوره از انتخابات کشور را در برابر خطرات احتمالی مصون می‌کند.

رشید اساسی‌ترین موضوع دیپلماسی خارجی کشورهای غربی و آمریکا را مسئله ایران دانست.

وی از آغاز به کار ستاد انتخابات خراسان‌رضوی از اوایل دی‌ماه سال گذشته به ریاست استاندار اشاره کرد و گفت: این ستاد با برگزاری 17 جلسه و 120 مصوبه در راستای سیاست‌گذاری و اجرای فرآیند انتخابات همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

رشید افزود: برخی از جلسات ستاد به صورت مشترک با هیئت نظارت بر انتخابات شوراها و شورای نگهبان برگزار شده است.

وی ادامه داد: همچنین کمیته‌های هفتگانه ستاد انتخابات استانداری با برگزاری 40 جلسه برای برگزاری پرشور انتخابات تلاش ویژه‌ای داشته‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه در استان 18 هزار و 468 نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: از این تعداد 17 هزار و 415 نفر تأیید صلاحیت شده‌اند که 16 هزار و 634 نفر مرد و 781 نفر زن هستند.

رشید تعداد شعب اخذ رای در سطح استان را 4 هزار و 41 مورد عنوان کرد و ادامه داد: برای این تعداد شعبه 8 هزار و 500 صندوق در نظر گرفته شده است و در مجموع 80 هزار نفر نیروی اجرایی با عنوان نظارت، حفاظت و پشتیبانی فرآیند برگزاری انتخابات را پیگیری می‌کنند.

وی تبلیغات انتخابات را تا ساعت هشت صبح روز پنجشنبه 23 خرداد‌ماه قانونی دانست و سن قانونی رای دهندگان را نیز 18 سال تمام اعلام کرد.

انتهای پیام/70002/ز40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول