اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هیئت بازرسی انتخابات کرمان:

کاندیداها از امکانات دولتی برای تبلیغات استفاده نکنند

معاون هیئت بازرسی انتخابات استان کرمان گفت: کاندیداها نباید به هیچ‌وجه از امکانات دولتی برای تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی استفاده کنند.

کاندیداها از امکانات دولتی برای تبلیغات استفاده نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، محمدرضا مؤذنی ظهر امروز در دوره آموزشی بازرسی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی جیرفت در این شهرستان اظهار داشت: وظیفه هیئت بازرسی نظارت بر حسن انجام کار انتخابات است.

وی با تأکید بر اینکه بازرسان به هیچ وجه حق دخالت در امر برگزاری انتخابات را ندارند، افزود: بازرسان در صورت مشاهده تخلف موارد را به نماینده فرماندار گزارش و در صورت عدم ترتیب اثر به هیئت بازرسی شهرستان جیرفت اطلاع دهند و در نهایت در صورت عدم نتیجه‌گیری به هیئت بازرسی استان کرمان منتقل کنند.

مؤذنی تصریح کرد: وزارت کشور برای استان‌ها سربازرس تعیین می‌کند که در استان پنج نفر، شهرستان سه نفر و بخش‌ها نیز یک بازرس در شعبه‌های اخذ رأی حضور دارند.

وی ابراز داشت: باید بازرسان شعبه‌های اخذ رأی از میان افراد متخصص، متعهد و خوشنام انتخاب شوند و نباید هیچ‌یک از آنان در ستاد کاندیداها عضویت فعال داشته باشند تا هیچ‌گونه شک و شبهه‌ای در سلامت انتخابات به وجود نیاید.

مؤذنی با اشاره به اینکه باید از هر شعبه حداقل سه بار توسط بازرسان بازدید به عمل آید، عنوان کرد: گزارش بازرسان در تأیید حوزه مربوطه آنان توسط شورای نگهبان تأثیرگذار است، بنابراین باید به دقت به وظیفه خود عمل کنند.

معاون هیئت بازرسی انتخابات استان کرمان با تأکید بر اینکه کاندیداها نباید به هیچ‌وجه از امکانات دولتی برای تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی خود استفاده کنند، گفت: همچنین نصب پوستر روی علائم راهنمایی و رانندگی، تابلوی بیمارستان‌ها، مدرسه‌ها و ... خلاف قانون است.

مؤذنی با بیان اینکه هر کاندیدا می‌تواند، یک نماینده در پای صندوق‌های اخذ رأی داشته باشد، بیان داشت: همچنین توصیه به نوشتن نام کاندیداهای مشخص در برگ رأی توسط هر یک از اعضای هیئت‌های اجرایی و نظارت و همچنین بازرسان تخلف است.

وی اذعان داشت: امیدواریم که بازرسان با در نظر گرفتن تمام مواد قانون انتخابات نسبت به حسن اجرای آن تلاش کنند تا در نهایت بتوانیم، انتخاباتی سالم، آرام و قانونمند برگزار کنیم و بهانه‌ای به دست دشمنان نظام ندهیم.

انتهای پیام/80001/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول