اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان کرمان:

مسئولان برای جمع‌آوری تخلفات تبلیغاتی در کرمان اقدام کنند

دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: کمیته حقوقی و شهرداری با جدیت بیشتری در بحث تبلیغات ورود کنند تا برخی از تخلفاتی که شاهد آن هستیم، جمع‌آوری شود.

مسئولان برای جمع‌آوری تخلفات تبلیغاتی در کرمان اقدام کنند

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، یدالله موحد پیش از ظهر امروز در جلسه توجیهی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان کرمان و روستاهای بخش مرکزی اظهار داشت: رهبری می‌فرماید «انتخابات مظهر اقتدار نظام مردم‌سالاری اسلامی و همچنین آبروی نظام است».

وی افزود: دلیل فرمایش رهبری روشن است، چرا که در نظام جمهوری اسلامی که به اتکای آرای عمومی اداره می‌شود، هر چه میزان مشارکت بالا باشد، عزت و مجد کشور بیشتر می‌شود و قدرت نرم سیاسی جمهوری اسلامی ایران در دنیا ظهور می‌یابد و این تعارف و شعار نیست،‌ بلکه واقعیت است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان ابراز داشت: میزان مشارکت عمومی در انتخابات نماد اقتدار نظام در عرصه بین‌المللی است و باید در این عرصه به طور اصولی تلاش کنیم تا میزان مشارکت مردم را افزایش داده و اقتدار نظام را به رخ جهانیان بکشیم.

موحد گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا بر اساس قانون یکی از ارکان تصمیم‌گیری و اداره کشور هستند و انتخابات 24 خردادماه جاری اهمیت مضاعفی دارد که بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به اینکه حضور فعال و مؤثر داوطلبان در هر دو انتخابات نقش بی‌بدیلی دارد، خطاب به کاندیداها اظهار کرد: شما نخبگان شهرستان کرمان هستید که خود را در معرض رأی مردم و خدمت به کشور و استان قرار داده‌اید و این همت شما ستودنی است و می‌تواند در خلق حماسه‌ای که مدنظر رهبری است، نقش مهمی ایفا کند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان خاطر نشان کرد: این تلاش وقتی زیباتر می‌شود که در فرآیند برگزاری انتخابات به‌ویژه در تبلیغات به یک اصول و ارزش‌هایی پایبند باشیم که جزو اعتقادات مردم است.

موحد گفت: در مقطع تبلیغات باید رقابت را مبتنی بر رفاقت قرار دهید و اصول و ارزش‌های اسلامی، وفای به عهد و امانتداری، پاسخگویی و نقدپذیری، صداقت و راستی، حق‌محوری و انصاف انصاف بسیار مهم است.

وی از کاندیداها خواست تا از انتشار شب‌نامه، روزنامه و هجونامه علیه دیگر کاندیداها خودداری کنند و افزود: در بیانات خود صداقت داشته باشید، چرا که اظهار مطالب خلاف واقع و نشر اکاذیب جرم است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان بیان داشت: سیاه‌نمایی جرم است و تبلیغ علیه نظام تلقی می‌شود.

موحد ابراز داشت: شما کاندیداها باید یک فرهنگ اسلامی تبلیغاتی را در جامعه نهادینه کنید و توانمندی‌هایتان را عرضه کنید تا مردم به توانمندی‌ها و نه به پول، ثروت، شام و نهار رأی دهند و به مردم بگوییم چه خدمتی را می‌توانیم به شهر عرضه کنیم.

وی اذعان کرد: کاندیداها باید همبستگی و اقتدار نظام را مدنظر داشته باشند و منافع ملی و مصالح اسلامی را مدنظر قرار دهند، چرا که دشمن در کمین است.

این مقام قضایی با بیان اینکه قانون‌محوری و قانون‌مداری اصل است، عنوان کرد: امر مهم انتخابات یک نظام حقوقی خاص دارد و قانون بایدها، نبایدها و الزاماتی را مشخص کرده است و هر کس با هر عنوانی وارد عرصه انتخابات می‌شود، مقید است که بایدها و نبایدها را رعایت کند و این الزامات غیرقابل عدول است.

موحد تصریح کرد: الزامات قانونی، ناموس اخلاقی جامعه ما است و ناعادلانه‌ترین رفتار تخطی از قانون است و ظلم به دیگران به‌شمار می‌آید و دستگاه اجرا، نظارت، داوطلبان، رأی‌دهندگان و همه باید در راستای قانون عمل کنند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به تمهیدات قوه قضائیه برای کاهش جرایم انتخاباتی، گفت: با ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخابات این اتفاق روی داده است و شاهد کاهش جرایم انتخاباتی هستیم.

وی ابراز داشت: جلسات بسیاری با اقشار مختلف برای کاهش جرایم انتخاباتی برگزار شده است، چرا که اشراف به قانون و اجرای قانون راهکار اساسی حل تمام مشکلات انتخاباتی است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان اذعان داشت: ممکن است، افرادی خود را مقید به قانون ندانند و در تعارض با قانون قرار گیرند که با این افراد متناسب با رفتارشان برخورد قاطع و سریع می‌شود.

موحد با اشاره به اینکه خرید و فروش رأی جرم است، اظهار کرد: برخورد کاسب‌کارانه با رأی مردم هم جرم محسوب می‌شود و این امر به ندرت اتفاق افتاده است.

وی از داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست که اجازه ندهند، افراد مسئله‌دار از این فرصت استفاده کنند و به ستادهای تبلیغاتی کاندیداها نزدیک شوند تا چهره افراد خراب نشود و مشکل برای مردم و برگزارکنندگان انتخاب به وجود نیاید.

موحد افزود: شما کاندیداها باید با مسئولان اجرایی و نظارتی به ویژه با نیروی انتظامی همکاری مجدانه داشته باشید تا انتخاباتی سالم و آبرومندانه داشته باشیم و ماموران انتظامی را حمایت کنید تا بتوانند به وظایف خود عمل کنند.

وی ابراز داشت: کمیته حقوقی و شهرداری با جدیت بیشتری در بحث تبلیغات ورود کنند تا برخی از تخلفاتی که شاهد آن هستیم، جمع‌آوری شود.

انتهای پیام/80019/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول