اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از دیار کریمان گزارش می‌دهد

ایجاد عدالت و همراهی با ولایت انتظار مردم از رئیس جمهور آینده

این روزها تب انتخابات بسیار داغ و کاندیداها در تلاش برای اعلام برنامه‌های خود هستند، اما رئیس جمهور آینده باید بداند که مردم ساماندهی اقتصاد، برقراری عدالت و همراهی با ولایت را مهم‌ترین خدمت می‌دانند.

ایجاد عدالت و همراهی با ولایت انتظار مردم از رئیس جمهور آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رهبر معظم انقلاب فرمودند، «انتخابات مظهر اراده‌ آحاد مردم است، مردمند که مسئولان کشور را به این وسیله انتخاب می‌کنند و مظهر خودباورى است، چون هر کسى که رأى در صندوق مى‌اندازد، احساس می‌کند که به سهم خود در سرنوشت کشور دخالت کرده است، به سهم خود تعیین کرده است، این خیلى چیز مهمى است. پس انتخابات هم مظهر خداباورى است، هم مظهر مردم‌باورى است، هم مظهر خودباورى است».

انتخابات این روزها تنها واژه‌ای است که بسیار بر زبان‌ها جاری است و این یکی می‌گوید به چه کسی رأی می‌دهی و به نظر شما کدام یک از هشت کاندیدا رئیس جمهور می‌شود و آن یکی می‌گوید، من که هنوز تصمیم نگرفتم به چه کسی رأی بدهم، هنوز وقت زیاد است.

گذشته از این سئوال و جواب‌ها احساس تکلیف حضور در انتخابات برای همه مهم است، تکلیفی که امروز هر ایرانی آن را بر خود واجب می‌داند، حضور در انتخابات و رفتن به پای صندوق رأی و انتخاب فردی به عنوان رئیس جمهور و یا افرادی برای شورای شهر و روستا هر کدام نقش مهمی در سرنوشت هر ایران و ایرانی دارد.

به راستی خلق حماسه 24 خرداد توسط ملت ایران دور از انتظار نیست و آن چیزی که در این میان بیش از همه چیز اهمیت دارد، انتخاب فردی اصلح است که بر کرسی ریاست جمهوری می‌نشیند و باید به آنچه در این چند روز گفته و می‌گوید، پایبند باشد.

و اما در این بین مردم نیز انتظاراتی دارند که اگر کاندیداها یا نمایندگان آنها به اینها توجه کنند، می‌تواند گره‌گشای خیلی از مسائل و مشکلات باشد، انتظاراتی که شاید مهم‌ترین آن برقراری عدالت در همه چیز و همه جا است، عدالت در اجرا، اختصاص تجهیزات، تحصیل، استخدام، اقتصاد و ... که باید مورد توجه قرار گیرد.

ساماندهی وضعیت اقتصادی اولویت انتظارات مردم

علی یاوری شاغل 35 ساله‌ کرمانی است که در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اولویت مهم رئیس جمهور آینده را ساماندهی وضعیت اقتصادی دانست و اظهار داشت: این روزها زندگی سختی‌های زیادی دارد و مردم در تأمین کالاهای اساسی زندگی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی عنوان کرد: انتظار مردم از مسئولان کنونی دولت و دولت آینده این است که به جای پرداختن به برخی موضوعات غیر اساسی به مسائل مهم زندگی مردم از جمله اقتصاد و اشتغال توجه کنند.

یاوری تصریح کرد: رئیس جمهور آینده باید بتواند سیاست‌های مثبت دولت کنونی را ادامه دهد و گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشد، زیرا رهنمودهای رهبری همیشه چراغ راه مسئولان کشور بوده است.

به جوانان و دانشجویان اعتماد کن

صدیقه کاظمی دانشجوی رشته حقوق نیز معتقد است، رئیس جمهور باید فردی لایق، کاردان و سیاست‌مدار باشد تا بتواند سکانداری جامعه را به خوبی در دست گرفته و با کمترین مشکل روبه‌رو شود.

وی با توصیه به رئیس جمهور منتخب مبنی بر اعتماد به جوانان و دانشجویان بیان داشت: استفاده از دانشجویان به ویژه کارشناسان در عرصه‌های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی، اقتصاد و ... می‌تواند راهگشای خوبی در مسائل و مشکلات باشد.

کاظمی با بیان اینکه دانشجویان باید حضور پررنگی در انتخابات داشته باشند، عنوان کرد: همراهی مردم و مسئولان با رئیس جمهور منتخب نیز باید همواره مورد توجه باشد.

وی توجه رئیس جمهور آینده به مسائل اجتماعی و فرهنگی در جامعه را نیز ضروری دانست و خاطر نشان کرد: باید دولت بتواند با برنامه‌ریزی و بر اساس چشم‌اندازها زیرساخت‌های قوی فرهنگی و اجتماعی را در جامعه فراهم کند تا از ورود و جذب جوانان به شبکه‌های ضد فرهنگی و دینی جلوگیری شود.

عدالت را بین کارگر، کارمند و ... برقرار کن

زهرا ولی‌زاده خانه‌دار با 45 سال سن و دارای چهار فرزند به خبرنگار فارس گفت: انتظار من از رئیس جمهور آینده این است که واقع‌بینانه مشکلات خانواده‌های ایرانی را درک کند و ببیند که من با چهار فرزند دانش‌آموز و دانشجو با چه مشکلاتی روبه‌رو هستم.

وی تأمین هزینه‌های تحصیلی و رفاهی فرزندان را بسیار بالا دانست و اظهار داشت: از رئیس جمهور منتخب می‌خواهم در این زمینه برنامه‌ریزی کند تا خانواده‌های ایرانی از کارگر و کارمند و ... بتوانند در عدالت تحصیل و زندگی کنند.

ولی‌زاده عملکرد دولت کنونی را در برخی مسائل از جمله تأمین مسکن مردم قابل تحسین دانست و بیان داشت: دولت کارهای زیادی در بخش‌های مختلف انجام داد که در بخش‌های مختلف شاهد آن هستیم.

به دانش‌آموزان نخبه در مناطق محروم توجه کن

علی هاشمی دانش‌آموز مقطع متوسطه نیز به عنوان یک ایرانی از رئیس جمهور آینده خواست، عدالت را در تأمین و تجهیز امکانات آموزشی و مدارس در کشور مد نظر قرار دهد و افزود: من به علت شغل پدرم در مدارس مختلفی تحصیل کردم و تفاوت شدید در برخورداری عادلانه از امکانات آموزشی را شاهد بودم.

وی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان جامعه امروز هوشیار و بصیر هستند، تصریح کرد: هر چه دولت بتواند طرح‌های علمی و تقویتی در حمایت از دانش‌آموزان به ویژه نخبگان مناطق محروم اجرا کند، آینده کشور درخشان‌تر است.  

رئیس جمهور قدردان مردم صبور و فهیم ایران باش

اما یک کارگر که قناعت را پیشه گرفته و شاکر خداوند است، گفت: این روزها انسان‌های قانع و شکرگزار کم پیدا می‌شوند، همه گله می‌کنند، اما من می‌گویم، درست است که اوضاع بر وفق مراد نیست، اما ملت ایران باید شکرگزار نعمت امنیت و ولایت فقیه باشند.

علی خانی که به صورت روزانه درآمد خانواده چهار نفره‌اش را تأمین می‌کرد، بیان داشت: زندگی در این روزگار سخت است و این امتحان الهی است و انسان‌های قانع و شکرگزار در همین موقع شناخته می‌شوند.

وی خطاب به رئیس جمهور آینده گفت: قدردان مردم صبور و فهیم ایران بوده و آن قدر خوب باشد و خوب خدمت کند که دل همه مردم شاد شود و امثال من هم بتوانند حاصل قناعت و صبر خود را ببینند و شرمنده خانواده نشوند.

امید و نشاط را به فارغ‌التحصیلان و بیکاران هدیه کن

میثم یوسفی فارغ‌التحصیل دانشگاه 28 ساله و بیکار گفت: رئیس جمهور آینده من کار می‌خواهم تا بتوانم زندگی کنم و تصورت این نباشد که جوانان امثال من فقط کار پشت میزنشینی می‌خواهیم نه این تفکر عده‌ای است که نمی‌توانند، خدمتی بکنند.

وی با بیان اینکه به هر کجا برای کار مراجعه می‌کنم مدرک می‌گیرند و مشخصات و می‌گویند با شما تماس می‌گیریم، دنبال وام و تسهیلات می‌رویم، ضامن معتبر و ... می‌خواهند، گفت: از رئیس جمهور آینده انتظار دارم در این زمینه راه حلی ارائه دهد.

یوسفی با ابراز تأسف از وجود پارتی‌بازی در استخدامی‌ها و به‌کارگری نیروها خاطر نشان کرد: امیدوارم دولت آینده بتواند به این وضع سامان بدهد و امید و نشاط را به جوانان فارغ‌التحصیل و بیکار جامعه هدیه کند.

در پایان باید خطاب به تمام کاندیداها به ویژه منتخب مردم بگوییم که یادتان باشد، رهبر معظم انقلاب در 14 خرداد ماه 92 از نامزدها خواستند چند قول اساسی به مردم بدهند:

«قول بدهند که با «عقل و درایت» و «پشتکار و ثبات قدم» عمل خواهند کرد.

قول دهند از همه ظرفیت‌های قانون اساسی برای انجام مسئولیت‌های بزرگ ریاست جمهوری استفاده می‌کنند.

قول بدهند ضمن مدیریت اوضاع کشور به مسئله اقتصاد که به میدان چالش تحمیلی بیگانگان تبدیل شده، توجه کافی خواهند کرد.

ایشان قول نامزدهای انتخاباتی به ملت برای پرهیز از حاشیه‌سازی و حاشیه‌پردازی را ضروری برشمردند و افزودند: لازم است به ملت قول بدهید که اگر انتخاب شدید دست اطرافیان و دوستانتان را باز نخواهید کرد.

رهبر انقلاب قول نامزدها به مردم برای توجه کامل و پاسداری از منافع ملت در مقابل بیگانگان را، از دیگر تعهدات ضروری نامزدها خواندند.»

...................................

گزارش از سمیه صدیق‌نژاد

...................................

انتهای پیام/80020/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول