اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حضور طرفداران و حامیان دیگر کاندیداها در جمع هواداران ولایتی

حضور ولایتی اتمسفر انتخاباتی استان فارس را داغ‌تر کرد

ورزشگاه شهید دستغیب شیراز پذیرای انبوه مردم و به ویژه عشایری شد که با آلات موسیقی سنتی و برگزاری مراسم ویژه به استقبال علی اکبر ولایتی شتافتند.

حضور ولایتی اتمسفر انتخاباتی استان فارس را داغ‌تر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عصر امروز در جریان سفر علی اکبر ولایتی به استان فارس، ورزشگاه شهید دستغیب و خیابان‌های اطراف آن از ساعت‌ها قبل شاهد عبور و مرور خیل عظیم مردمی بود که پیاده و سواره برای حمایت از کاندیدای مورد نظر خود به سوی محل برگزاری همایش روان شده بودند.

بر اساس این گزارش، در معابر منتهی به ورزشگاه شهید دستغیب پلیس راهور مجبور به بستن برخی خیابان‌ها شد و انبوه دختران و پسران جوان با در دست داشتن عکس‌ها و پوسترهایی از دکتر ولایتی به استقبال وی آمده بودند.

در این میان بازار تبلیغات کاندیداهای شورای اسلامی شهر شیراز نیز گرم بود به گونه‌ای که در مسیر رسیدن به ورزشگاه حجم کاغذهایی که توسط صفی از جوانان تبلیغ کننده به افراد داده می‌شد قابل نگهداری به وسیله دو دست نبود.

بیراه نیست اگر بگوییم شیراز کم‌کم چهره واقعی تبلیغاتی و انتخاباتی خود را نشان می‌دهد و شش روز مانده به پایان فرصت تبلیغات شهر حال و هوای دگرگونی یافته است.

پس از ساعتی انتظار دکتر ولایتی با عبور از صفوف فشرده مستقبلان خود را به جایگاه رساند و پس از رونمایی از پرتال مرکزی خبری ستادهای تبلیغاتی خود به مرکزیت شیراز در جمع هواداران با سلام به عشایر و 14 هزار شهید استان فارس، از خداوند خواست به او توفیق دهد تا با همراهی مردم در 24 خرداد ماه در پای صندوق‌های رای حماسه‌ای جاوید خلق کنند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ابراز داشت: دولتی با پشتیبانی مردم تشکیل خواهیم داد که خط امام و رهبری و ادامه دهنده راه شهدا خواهد بود.

ولایتی با اشاره به اینکه چشم دنیا به انتخابات ایران است، گفت: با حضور پررنگ در پای صندوق‌های رای کسی را انتخاب کنید که مناسب شرایط کنونی جامعه باشد و بتواند هم مشکلات داخلی و هم مشکلات خارجی را با تدبیر حل کند.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: دولتی تشکیل خواهم داد که پیرو امام راحل و مقام معظم رهبری باشد.

ولایتی در حالی سخن خود را پی گرفت که در اوج گرمای بعد از ظهر شیراز خیل عظیم حامیان، وی را احاطه کرده و نوای طبل‌ها و ساز و نقاره‌های محلی و آوای نی‌انبان نوازهای جنوب کشور همچنان و مستمر با شور و شوق به ابراز احساسات می‌پرداختند.

وی افزود: باید نواقص مسکن مهر برطرف شود و افراد به جای اجاره 99 ساله مالک خانه شوند که این امر نیاز به مصوبه مجلس دارد.

ولایتی که به دلیل ابراز احساسات مردم چندین بار مجبور به قطع سخنان خود شد، ادامه داد: دولت متمم درمان رایگان برای ملت را تدارک می‌بیند چرا که شرایط فعلی دفترچه بیمه کاربردی حداکثر 30 درصدی دارد و این موضوع قابل پذیرش نیست.

وی اضافه کرد: باید با ارائه دفترچه بیمه هیچ‌کس مبلغی از جیب خود پرداخت نکند.

لزوم پرداخت هزینه پیوند اعضا

مشاور مقام معظم رهبری با تاکید بر بیمه کشاورزی ابراز داشت: استان فارس نخستین حرف را از نظر پزشکی در کشور می‌زند و در مورد امراض صعب‌العلاج دولت باید ردیفی را برای درمان این بیماران قرار در نظر بگیرد چرا که رنج این بیماران به تنهایی برای آنها کافی است.

وی همچنین تصریح کرد: کار پیوند اعضا باید از سوی دولت پیگیری شده و هزینه‌های درمان آن تا حد ممکن پرداخت شود.

ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ادامه روند بیداری اسلامی به اتحاد جهان اسلام می‌انجامد چنانکه در چند دوره اجلاس بیداری اسلامی با رهنمودهای مقام معظم رهبری منشور اساسی بیداری اسلامی برای کشورهای مسلمان تبیین شد.

وی با بیان اینکه ایران قدرت نخست منطقه و در شمار کشورهای تاثیرگذار در جهان است، اضافه کرد: در این راستا روابط خود را با هر کشوری که آماده باشد ارتباطی توام با احترام متقابل و مبتنی بر رعایت حقوق دوطرفه برقرار کند، گسترش می‌دهیم.

قدردانی ولایتی از جامعه روحانیت شیراز

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تقدیر از جامعه روحانیت استان فارس که همواره در حرکتهای تاریخی پیشتاز بوده است، گفت: با خداوند پیمان می‌بندیم در خط مستقیم اسلام و برای پیروزی و سربلندی کشور بکوشیم و تعهد می‌کنم در حضور مردم برای بازسازی روابط خارجی و حل مشکلات داخلی کشور گام‌های مهم و موثر بردارم

ولایتی همچنین در خصوص مسائل خارجی کشور تصریح کرد: در رابطه با حقوق هسته‌ای از حق خودمان و حق غنی‌سازی نخواهیم گذشت اما معتقدم مسائل هسته‌ای را می‌توان با تدبیر حل کرد.

وی افزود: ما به مقاومت مدبرانه اعتقاد داریم و در مقابل زیاده‌خواهی آمریکا خواهیم ایستاد تا بپذیرند که ایران حق استفاده از انرژی هسته‌ای را دارد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: با همکاری مردم و دولت جدید ایران می‌تواند اقتصاد مقاومتی و بدون نفت را شکل دهد.

ولایتی افزود: فارس بر تارک ایران اسلامی می‌درخشد و با حل مشکلات اقتصادی آن این استان را شکوفا می‌کنیم.

وی با اشاره به جایگاه تاریخی فارس گفت: فارس الگوی مقاومتی برای دیگر استان‌ها است چرا که در همه ادوار تاریخ با بیگانگان در ستیز بوده است و جلوی تهاجم را به کشورمان گرفته است.

حل مشکل آب و زیرساخت‌های حمل و نقل در فارس

ولایتی حرم شاه چراغ را نماد علاقه ائمه اطهار به این منطقه توصیف و خاطرنشان کرد: در دولت جدید باید مشکلاتی که در این استان وجود دارد همانند مشکلات بزرگراه‌ها و خطوط ریلی حل شود.

وی کمبود آب را یکی از مشکلات جنوب استان فارس ذکر و بیان کرد: باید با استفاده از آب‌های خلیج‌فارس فکر اساسی برای کشاورزی و تولیدات استان کرد.

ولایتی درباره دولت آینده نیز ابراز داشت: سیاست آینده دولت ما مردم‌محور است و باید مشکلات اساسی جوانان را از جمله مشکل مسکن و بیکاری حل کنیم.

مسکن مهر به مالکیت مردم در بیاید

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مسکن مهر را الگوی مناسبی دانست که باید ادامه پیدا کند، اما در عین حال تاکید کرد که باید سند مسکن مهر از 99 ساله به مالکیتی تغییر یافته و مجلس در این زمینه قوانین جدیدی را تصویب کند.

ولایتی شایستگی مردم ایران را زندگی برتر و مناسب‌تر در منطقه خاورمیانه و جهان اسلام دانست و گفت: مردمی که حرف اول جهان اسلام را می‌زنند شایسته زندگی برتر نیز هستند.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در عین حال به برنامه‌های دولت متمم اشاره کرد و افزود: دولت باید از تولید در حوزه صنعت و کشاورزی حمایت و  بر اساس اصل 44 قانون اساسی تمام امور و تصدی‌گری‌ها را به مردم واگذار کند.

ولایتی ادامه داد: ایران استعداد اقتصاد بدون نفت و مقاومتی را دارد و جغرافیای سیاسی ما اجازه استفاده از ویژگی‌های ترانزیتی را به ما می‌دهد.

در این دیدار وسیع عمومی از پرتال خبری ستادهای مرکزی ولایتی به مرکزیت شیراز رونمایی شد.

به گزارش فارس، در جمع حامیان دکتر ولایتی تعداد کثیری از اقشار مختلف مردم شهرستان‌های استهبان، خرامه و دیگر شهرستان‌های فارس حضور داشتند.

تا ساعتی پس از خروج ولایتی از ورزشگاه همچنان جو تبلیغات و انتخابات در ورزشگاه و اطراف آن ادامه داشت چنانکه حتی افرادی با روی دست داشتن تبلیغات دکتر قالیباف و جلیلی در فضایی صمیمی در میان حامیان ولایتی حضور یافته به تبلیغ کاندیدای خود پرداختند.

انتهای پیام/2448/ق40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول