اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان چابهار:

ناظرین شورای نگهبان حافظین آرای ملت در انتخابات هستند

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان چابهار گفت: ناظرین شورای نگهبان با رعایت حق ملت و صیانت از آرای مردم، همواره نقش مهم و حیاتی شورای نگهبان را در سلامت برگزار شدن انتخابات برای همگان مشخص کرده‌اند.

ناظرین شورای نگهبان حافظین آرای ملت در انتخابات هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، احمدعلی سرحدی عصر امروز در جلسه توجیهی ناظرین، سرناظرین و ناظر مسئولان شورای نگهبان شهرستان چابهار که در مسجد امام حسین (ع) این شهرستان با حضور گسترده عوامل نظارتی شورای نگهبان برگزار شد اظهار داشت: مهم‌ترین جریان سیاسی در سال 92، انتخابات پیش رو است و همه ملت ایران یکپارچه و یکدست باید در انتخابات 24 خرداد با حضور در پای صندوق‌های رأی مشتی محکمی را بر دهان یاوه‌گویان غرب فرود آورند و حماسه سیاسی را در تاریخ معادلات جهانی به ثبت برسانند.

وی با اشاره به نقش مهم اعضای شورای نگهبان در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: تمامی ناظرین باید با تمام تلاش و قوت به بهترین نوع این انتخابات را به صورت موفق و پیروزمندانه به پایان برسانند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان چابهار ادامه داد: اگر کسی به دنبال عزت و پیشرفت در جامعه است راهی به جز، بندگی خدا ندارد، وقتی به زندگی امام (ره) نگاه می‌کنیم فکر و اندیشه امام توحیدی است و ایشان با تمام وجود به خداوند اعتقاد داشتند.

سرحدی خاطرنشان کرد: همین اندیشه‌های توحیدی امام راحل بود که انقلاب شکل گرفت و دنیا به مانند انقلاب ایران به چشم ندیده است انقلابی که امام (ره) آن را با دست خالی گفت «نه غربی نه شرقی، جمهوری اسلامی» و روی پای خودش ایستاد و به خدا تکیه کرد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان شهرستان چابهار در ادامه بیان داشت: انقلاب ما با دست خالی پیروز شد با اینکه غربی‌ها صدام را تا دندان مسلح کرده بودند، اما با توکل به خدا نگذاشتیم یک وجب از خاکمان به دست بیگانگان بیفتد امروز اگر شما می‌خواهید میراث امام راحل را حفظ کنید باید گفتمان امام که فرمودند «در برابر خداوند تسلیم ولی در برابر استکبار و زور ایستادگی»، را حفظ کنید.

وی در زمینه جایگاه شورای نگهبان در قانون اساسی و نظارت بر انطباق قوانین با شرع مقدس اسلام  نیز اشاره کرد و افزود: ضرورت وجود این شورا و اهمیت وظایف این نهاد از نظر بنیانگذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری بسیار حائز اهمیت است.

انتخابات مظهر حضور همراهی مردم در صحنه است

این مسئول تصریح کرد: اقتدار نظام جمهوری اسلامی در گرو حماسه حضور و حماسه انتخاب فرد اصلح است، انتخابات مظهر حضور و همراهی مردم در صحنه است.

به گفته سرحدی، ناظر انتخابات باید در تمام مراحل، بی طرفی خود را حفظ کند ولی در برابر نادیده گرفتن قانون از سوی برخی از افراد، قاطع برخورد کند و نباید گرایش‌های سیاسی خود را دخالت دهد و در نهایت با دقت عمل به انجام وظیفه بپردازد.

وی بیان کرد: ساختار اصلی این نظام بعد از خدا و شهدا بر قانون اساسی منحصر به فرد با ارکان بسیار مهمی مانند ولایت فقیه در رأس آن و شورای نگهبان برای پاسداری از این نظام استوار است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان چابهار با اشاره به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستاها در 24 خرداد ماه امسال، اذعان داشت: در شهرستان چابهار هیچ مشکلی از بابت تعداد نیروهای ناظر شورای نگهبان در پای صندوق‌های رأی وجود ندارد.

سرحدی با بیان اینکه فعالیت‌های انتخاباتی نامزدها و هواداران آنها از چشم شورای نگهبان دور نمی‌ماند، گفت: تحرکات و تخلفات انتخاباتی به موقع رصد و به مراجع ذی‌صلاح گزارش می‌‌شود.

وی در ادامه، تحقق حماسه سیاسی را مستلزم حضور پرشور و گسترده اقشار مختلف مردم در پای صندوق‌های رأی دانست و تصریح کرد: بدون شک، ملت مؤمن، با بصیرت و ولایتمدار ایران اسلامی مانند دوره‌های گذشته با حضوری به یادماندنی خود، حماسه سیاسی را رقم خواهند زد.

این مسئول خاطرنشان کرد: حضور حداکثری مردم میهن اسلامی در انتخابات پیش رو یک بار دیگر دشمنان ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی را ناامید و توطئه‌های شوم آنان را خنثی خواهد کرد.

سرحدی با تأکید بر شناخت فرد اصلح برای انتخاب از سوی رأی دهندگان، افزود: شرایط فرد اصلح و گزینه مناسب طبق قانون، در فرمایشات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری به خوبی بیان شده است که باید به آنها با دقت زیاد توجه کرده و به شناخت لازم از نامزد مورد نظر و اصلح برسیم.

حماسه 9 دی آزمون بزرگ ولایتمداری ملت ایران بود

وی بیان کرد: باید فردی را به ریاست جمهوری انتخاب کنیم که همواره مدافع اصول اساسی انقلاب و نظام بوده و حافظ عزت و سربلندی مردم میهن اسلامی در دنیای اسلام و جهان باشد.

این مسئول همچنین حماسه بزرگ 9 دی ماه 88 را به عنوان یک واقعه بزرگ آزمون ولایتمداری ملت ایران برشمرد که ملت هوشیار و پیرو ولی فقیه از آن سربلند بیرون آمد و به یاری الهی، مردم با حضور حداکثری خود در انتخابات سال‌جاری بار دیگر دشمن را ناامیدتر از گذشته کرده و ولایتمداری خود را به دنیا ثابت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: براساس فرمایشات ریاست محترم شورای نگهبان، فتنه سال 88 هنوز نیز ادامه داشته و وظیفه مردم حضور حداکثری و انتخاب فرد اصلح بر اساس معیارها و الگوهای مقام معظم رهبری است و وظیفه شما ناظرین انجام وظیفه بر اساس مر قانون و حفاظت و صیانت از آرا مردم و امانتداری است.

در پایان این جلسه توجیهی، رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان شهرستان چابهار دستورالعمل‌های شورای نگهبان در سال 92 را برای تمامی ناظرین، سرناظرین و ناظر مسئولان شورای نگهبان شهرستان چابهار توضیح و آنان را با چگونگی برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آشنا ساخت.

انتهای پیام/75002/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول