اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان:

راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی در گیلان ممنوع است

دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان گفت: راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی و استفاده از بلندگوهای سیار خارج از محل سخنرانی و یا ستاد انتخاباتی ممنوع است.

راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی در گیلان ممنوع است

رجبعلی محمدپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه مدت تبلیغات کاندیداهای شوراهای اسلامی از 16 خرداد به مدت هفت روز است، اظهار کرد: تبلیغات کاندیداها تا 24 ساعت قبل از روز اخذ رأی ادامه می‌یابد.

وی افزود: در فعالیت‌های تبلیغاتی انتخاباتی انجام برخی امور ممنوع است و مرتکبان تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان، دیوار نویسی، راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی و استفاده از بلندگوهای سیار خارج از محل سخنرانی و یا ستاد انتخاباتی را ممنوع اعلام کرد.

وی افزود: اعلام نظر شخصیت‌ها در تایید نامزدها با ذکر عنوان و مسئولیت آنها، استفاده از صدا و سیما و میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله‌ دیگر که جنبه رسمی و دولتی دارد ممنوع است.

محمدپور فعالیت انتخاباتی کارمندان در ساعات اداری را ممنوع اعلام کرد و گفت: استفاده از وسایل و امکانات اداره‌ها، شرکت‌های دولتی و موسسات وابسته به دولت و شهرداری‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به آنها و نهادهای موسساتی که از بودجه‌ عمومی به هر میزان در اختیار بگیرند، ممنوع است.

وی در اختیار گذاشتن امکانات و وسایل دولتی به کاندیداها را ممنوع اعلام کرد و یادآور شد: فعالیت تبلیغاتی مجریان و ناظران انتخابات برای نامزدهای انتخاباتی در قلمرو جغرافیای مسئولیت خود ممنوع است.

این مسئول نصب هرگونه آثار تبلیغاتی نامزدها روی علائم راهنمایی و رانندگی، تابلوهای بیمارستان، باجه‌های تلفن، پست‌‌های برق و تلفن و... را ممنوع اعلام کرد.

وی یادآور شد: ماموران انتظامی در صورت مشاهده چنین مواردی متخلفان را جلب کرده و به منظور تعقیب قانونی نسبت به امحای چنین اوراقی اقدام کنند.

محمدپور با تاکید بر اینکه تبلیغ علیه نامزدها و هر گونه هتک حرمت و حیثیت آنها ممنوع است، خاطرنشان کرد: استفاده از هر گونه آثار تبلیغاتی نامزدها و طرفداران آنها شامل کاغذی، پارچه‌ای، مقوایی، فلزی و یا هر جنس دیگر با ابعاد بیشتر از 70 در 100 سانتی‌متر ممنوع است.

انتهای پیام/2300/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول