اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تبلیغات انتخابات شورای شهر قزوین از نگاه مردم

تبلیغات کاندیداهای چهارمین دوره انتخابات شورای شهر قزوین با واکنش‌های متفاوتی از سوی مردم روبرو شده است که هر کدام می‌تواند در انتخابی مطلوب برای دیگر شهروندان مؤثر باشد.

تبلیغات انتخابات شورای شهر قزوین از نگاه مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، با آغاز رسمی تبلیغات چهارمین دوره انتخابات شورای شهر قزوین، روح تازه‌ای در سطح مرکز استان قزوین و شهر و روستاها دمیده شده که می‌تواند نویدبخش تحقق حماسه سیاسی باشد.

اما با آغاز این تبلیغات که در سطح شهرها نیز پراکندگی دارد، شاهد تخلفات انتخاباتی و در برخی موارد اخلاقی از سوی برخی کاندیداها و یا هواداران آنها هستیم که در هر دوره نیز این تخلفات و تذکرات بیان شده و در دوره بعدی نیز همان تخلفات تکرار می‌شود.

به میان مردم رفتیم تا نظر آنها را در این خصوص جویا شویم و معیارهای لازم برای تحقق حماسه سیاسی را از نگاه آنها دریابیم.

احمد چگینی دانشجوی رشته مکانیک در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس می‌گوید: متأسفانه برخی تبلیغات کاندیداهای زن شورای شهر به دور از شأن اسلامی و ملی مردم ایران است که هیچ گونه رسیدگی به این مسئله نمی‌شود.

وی می‌افزاید: اینکه چهره یک زن با آرایش در پوسترهای انتخاباتی هر جوانی را به سوی خود جذب کرده و رأی جلب کند، تأسف‌آور است.

حسین طاهرخانی یک رهگذر است که به خبرنگار فارس می‌گوید: در تبلیغات بیشتر کاندیداها هیچ برنامه‌ای در خصوص مسائل شهری بیان نشده و علت این مهم نیز عدم وجود تخصص در مسائل شهری است.

این شهروند قزوینی یادآور می‌شود: مردم با «نه» به اینگونه کاندیداها می‌توانند پایان‌بخش اینگونه تبلیغات پرهزینه و عوام‌فریب باشند.

امیرحسین رفیعی از رأی اولی‌هایی است که در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس عنوان می‌کند: به نظرم اینگونه تبلیغات برخی زنان کاندیدای شورای شهر توهین به شعور مردم است.

وی بیان می‌کند: پیش از اینکه سنم به رأی دادن برسد، اشتیاق زیادی برای شرکت در انتخابات داشتم، ولی متأسفانه اینگونه تبلیغات انسان را دلسرد می‌کند، امیدوارم منطق بیشتری در تبلیغات کاندیداهای شورای شهر حاکم شود.

رقیه اسدی بالسینی از مشاوران خانواده در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین بیان می‌کند: این نوع تبلیغات برخی کاندیداها که تعداد آنها زیاد نیست، ناشی از کمبودهایی است که آنها در کودکی و یا در خانواده خود دارند.

وی تصریح می‌کند: رواج تبلیغات نامتعارف و ناهمگون که هیچ فصل مشترکی با فرهنگ اسلامی و ایرانی ما ندارد نشانه خوبی برای آینده شهر نیست و تنها راه حل این معضل نیز «نه» مردم به این نوع تبلیغات است که از صندوق‌های رأی بیرون می‌آید.

محمد ابراهیم اسدی مسئول تشکل خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت استان قزوین نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس بیان کرده است: دریافت قطعی ما این است که رسانه‌ها به‌ ویژه رسانه‌ ملی سهم بسیار بسیار ناچیزی را به انتخابات شورای شهر تخصیص داده‌اند و انتخابات شورای شهر را در حاشیه‌ انتخابات ریاست جمهوری گذاشته‌اند؛ دریغ از یک نشست کارشناسی با حضور صاحب نظران.

ای کاش برای این امر مهم به اندازه‌ نیم‌ ساعت برنامه‌ کودک اهمیت قائل می‌شدند.

به عقیده این فعال سیاسی استان قزوین، یکی از مواردی که سبب رواج تبلیغات نامتعارف شورای شهر شده، همین استفاده نکردن از ظرفیت‌های صدا و سیما در این عرصه است.

امید سلخوری از اساتید دانشگاهی بیان می‌کند: تبلیغات انتخابات شورای شهر می‌تواند با توجه به تحریم‌های اقتصادی و قرار گرفتن در سال حماسه اقتصادی خود با پیروی از این مهم نوید رویکردی جهادی را در اداره امور شهرها بدهد.

وی یادآور می‌شود: بی‌تردید کاندیدی که با تبلیغات نجومی در انتخابات شوراها شرکت می‌کند، نمی‌تواند حماسه اقتصادی را رقم زده و در این راستا ابتکار عملی داشته باشد.

سعید میربها فرماندار قزوین نیز در گفت‌و‌گو با فارس اعلام می‌کند: شهرداری‌ها مکان‌هایی برای نصب آگهی تبلیغاتی نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا در قزوین آماده کرده‌اند تا آنان عکس و پوسترهایشان را در این مکان نصب کنند.

رئیس ستاد انتخابات قزوین یادآور می‌شود: نصب آگهی، پوستر تبلیغاتی در تابلوهای درمانگاه‌ها، صندوق‌های پست، مدارس و مؤسسات آموزشی ممنوع است و داوطلبان شوراها باید از انجام این اقدامات خودداری کنند.

بی‌تردید کاندیداهای چهارمین دوره انتخابات شورای شهر قزوین با مد نظر قرار دادن این مهم که در کهن شهر قزوین پایتخت صفویه خود را در معرض انتخاب مردم قرار داده‌اند، حماسه سیاسی مورد تأکید مقام معظم رهبری را به کمک مردم این شهر مذهبی رقم می‌زنند.

انتهای پیام/2667/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول