اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین:

264 بقعه در قزوین نیازمند زیرساخت‌های عمرانی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: هم‌اکنون 264 بقعه متبرکه در این استان نیازمند زیرساخت‌های عمرانی است.

264 بقعه در قزوین نیازمند زیرساخت‌های عمرانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، مصطفی نوروزی اظهار داشت: هم‌اکنون 264 بقعه متبرکه در استان قزوین نیازمند زیرساخت‌های عمرانی است که باید به این امر اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد که در این راستا 30 میلیارد ریال اعتبار از سوی خیریه برای بازسازی بقاع متبرکه استان اخذ شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته 12 موقوفه مجهول در اداره ثبت اسناد این استان کشف و 15 پرونده اختلافی بین اوقاف و سایر دستگاه‌ها نیز حل و فصل شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآور شد: یکی از شاخص‌ترین اسناد یک هزار و 120 هکتار اراضی موقوفه تحت تصرف منابع طبیعی بود که به مالکیت وقف درآمد و همچنین در این راستا 104 دادنامه به نفع موقوفات استان صادر شد.

نوروزی به برگزاری فعالیت‌های فرهنگی در سطح بقاع متبرکه استان قزوین اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات قرآن، اذان، تواشیح، مدیحه‌سرایی، برگزاری محافل انس با قرآن، اجرای طرح آرامش بهاری، طرح نشاط معنوی و بصیرت عاشورایی از جمله فعالیت‌های بارز این مجموعه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین سوگواره یاس نبوی، اعزام مبلغان و راه‌اندازی شورای حل اختلاف ویژه وقف در این استان و راه‌اندازی تعاونی مسکن کارکنان اداره کل را از فعالیت‌های فرهنگی در سطح بقاع متبرکه استان قزوین عنوان کرد.

انتهای پیام/77002/ی/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول