اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امورخیریه فردوس:

فعالیت‌های فرهنگی با محوریت بقاع متبرکه برگزار شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فردوس گفت: فعالیت‌های فرهنگی باید با محوریت بقاع متبرکه برگزار شود.

فعالیت‌های فرهنگی با محوریت بقاع متبرکه برگزار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام دادخدا خدایی صبح امروز در همایش تخصصی وقف که با حضور هیئت امنای هیئت‌های مذهبی شهرستان فردوس برگزار شد، اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی نقش مهمی در جذب موقوفات جدید و ساماندهی آن دارند.

وی افزود: باید نیات واقفان را به سمت و سوی مسائل و نیازهای روز سوق دهیم و در این ارتباط از ظرفیت هیئت‌های مذهبی استفاده کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد چهار وقف جدید در این شهرستان انجام و موقوفاتی نیز پس از گذشت 40 سال کشف شده است.

وقف باید به جایگاه اصلی خود بازگردد

امام جمعه فردوس نیز وقف را صدقه جاریه‌ و از جمله اعمال ماتاخر دانست و یادآور شد: اثرات وقف حتی سال‌ها پس از مرگ انسان به وی باز می‌گردد و برای همیشه ماندگار است.

حجت‌الاسلام محمدرضا بابایی گفت: وقف باید به جایگاه اصلی خود بازگردد و در جامعه اسلامی رونق بیشتری داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر بیش از هزار مورد وقف برای انجام امور مختلفی از جمله عزاداری‌ها، قرآن‌خوانی، اطعام یتیمان، درمان بیماران و تحصیل تعریف شده که باید این موقوفات به سوی نیازهای روز پیش برود.

در امامزادگان فردوس سرمایه‌گذاری انجام شود

فرماندار فردوس نیز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تصریح کرد: باید فعالیت‌های فرهنگی شهرستان در بقاع متبرکه انجام شود.

محمدرضا رجبی‌مقدم یادآور شد: انجام طرح‌های اقتصادی در اطراف امامزاده و سرمایه‌گذاری در این ارتباط می‌تواند بارگاه مطهر امامزادگان فردوس را به قطبی فرهنگی و نورانی تبدیل کند.

وی همچنین به نقش مؤثر هیئت‌های مذهبی در انتخابات اشاره کرد و اذعان داشت: حضور حداکثری مردم اصلی مهم در انتخابات است که هیئت‌های مذهبی باید مردم را برای حضور پرشور در انتخابات تشویق و ترغیب کنند.

در این مراسم از دست‌اندرکاران برگزاری مراسمات مذهبی در سطح شهرستان فردوس و همچنین روسای هیئت‌های امنای هیئت‌های مذهبی تجلیل شد.

انتهای پیام/69007/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول