اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روستای کروگان جاسب

عملیات اجرای طرح جامع مهندسی و معماری بقعه امامزاده حمزه (ع) آغاز شد

عملیات اجرای طرح جامع مهندسی و معماری بقعه متبرکه امامزاده حمزه(ع) از اجداد امام علی (ع) طی مراسمی با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در روستای کروگان جاسب آغاز شد.

عملیات اجرای طرح جامع مهندسی و معماری بقعه امامزاده حمزه (ع) آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان در مراسم آغاز عملیات اجرای طرح جامع مهندسی و معماری بقعه امامزاده حمزه (ع) گفت: بازسازی و تعمیر بقاع متبرکه یکی از اقدامات مهم اداره اوقاف و امور خیریه است که هر ساله بازسازی تعدادی از بقاع در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی افزود: امامزاده حمزه (ع) از اجداد امیرالمؤمنین (ع) است که طرح جامع مهندسی این بقعه با اعتبار 20 میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: هم‌اکنون 264 بقعه در استان وجود دارد که تمامی این بقاع نیازمند بازسازی و نوسازی هستند.

وی با بیان اینکه اوقاف و امور خیریه استان در سال گذشته برای نخستین بار طرح ابتکاری مودت را با عنوان اظهار دوستی با خاندان عصمت و طهارت به مرحله اجرا گذاشت، خاطرنشان کرد: این طرح با کمک‌های مردمی و طی 14 مرحله به اجرا درآمد که در مرحله نخست، ساخت 14 ضریح برای امامزاده‌های استان به اجرا در آمده است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دلیجان نیز گفت: طرح جامع مهندسی و معماری بقعه متبرکه امامزاده حمزه (ع) در چند مرحله به اجرا در می‌آید که مرحله اول آن شامل جانمایی، معماری و سازه با پیش‌بینی اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال است.

حجت‌الاسلام حمید کرمی افزود: این پروژه در زمینی به مساحت  چهار هزار و 500 متر مربع اجرا می‌شود.

انتهای پیام/87003/م20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول