اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد

برگزاری طرح نشاط معنوی اوقاف مازندران در 95 بقعه متبرکه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: طرح تابستانی نشاط معنوی به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت نسل جوان و نوجوان در 95 بقعه متبرکه مازندران برگزار می‌شود.

برگزاری طرح نشاط معنوی اوقاف مازندران در 95 بقعه متبرکه

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام ستار علیزاده به برپایی طرح نشاط معنوی در تابستان اشاره کرد و گفت: این طرح در نخستین سال برگزاری در سال 89 در 20 بقعه برگزار شد و این در حالی است که امسال در 95 بقعه طرح نشاط معنوی برای پر کردن اوقات فراغت نسل جوان و نوجوان برگزار می‌شود.

علیزاده افزود: مخاطبان در این طرح کودکان، نوجوانان و جوانان بوده و کلاس‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، قرآنی اردویی و تفریحی برای‌ شرکت‌کنندگان در نظر گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: برپایی ضیافت الهی در طول ماه رمضان، برگزاری محافل انس با قرآن، برپایی جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی در دهه ولایت، برپایی سوگواره بصیرت عاشورایی در دهه اول محرم و دهه آخر صفر، اجرای نیات واقفین و کنگره ائمه معصومین را از جمله برنامه‌های فرهنگی و قرآنی این اداره کل عنوان کرد.

وی اضافه کرد: وقف یک هدیه الهی به بشریت بوده و تعداد موقوفه در مازندران دارای بیش از 14 هزار موقوفه است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب تا سال 88 سالانه 200 وقف جدید به ثبت می‌رسید که امروز با ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف و با اجرای این طرح در سال 90 بیش از یک هزار و 500 وقف و در سال گذشته 2 هزار وقف ثبت شد.

به گفته علیزاده، از ابتدای سال جدید تاکنون 106 مورد وقف جدید در کشور به ثبت رسیده که وقف‌های جدید در مازندران در سال گذشته 60 وقف و از ابتدای سال 92 تاکنون 10 وقف بوده است.

وی همچنین از برگزاری آزمون استفتائات مقام معظم رهبری در باب وقف در مازندران خبر داد.

این مسئول استانی وقف گفت: جهت آشنایی کارشناسان عمران و اجارات و بهره‌وری از مسائل شرعی وقف و موقوفات آزمونی از استفتائات مقام معظم رهبری در باب وقف برگزار شد.

وی افزود: در این آزمون تعداد 43 نفر از کارشناسان عمران و کارشناسان اجارات و بهره‌وری موقوفات و بقاع متبرکه شرکت کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران اظهار کرد: پاسخ‌های آزمون به سازمان اوقاف و امور خیریه جهت صدور گواهینامه برای قبول‌شدگان ارسال شد.

علیزاده هدف از این آزمون را آشنایی و آگاهی کارشناسان اوقاف و بهره‌وری از مسایل شرعی وقف و موقوفات برای تصمیم‌گیری در مسائل مهم، حساس وقف و موقوفات ذکر کرد.

انتهای پیام/2296/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول